Ran spowodowanych jednym słowem nie da się wyleczyć. Czyli "dobra obecność" wierzących w Sieci.
Dlaczego różnica między formalną a funkcjonalną równoważnością tłumaczeń tekstów liturgicznych jest dla Kościoła tak ważna?
Co współczesne instytuty życia konsekrowanego różni od ich starożytnych odpowiedników?
Jak integrować w sytuacji narastających podziałów i wrogości? Gdy mentalność plemienna nie nadąża za nie dającymi się cofnąć procesami historycznymi.
Wymyśliłem pokutę dla zapatrzonych w ekran smartfonu młodych.
Dobro rodzi jeszcze większe dobro. Zaś pomnażający je nie mają zwyczaju zastanawiania się które dobro jest „dobrzejsze”.
Poznanie zmienia nasze postrzeganie świata, wyzwala to, co w nas najpiękniejsze. Jak dalece zmienia – tego już nikt nie bada.
Podsumowania są ważne. Ale ważniejsze jest pytanie o duchowy potencjał, z jakim wchodzimy w nadchodzący rok. Pytanie o nadzieję.
Czekając oderwijmy się od bieżących kłótni i sporów, by szukać – jak pięknie napisano w jednej z oficjalnych pozycji zakończonego Jubileuszu Miłosierdzia – znaków nadchodzącego Pana.
Zachować się ewangelicznie – wyobraźnia miłosierdzia, o której mówił w Łagiewnikach święty Jan Paweł II i Franciszek w Liście „Misericordia et misera”. To zadanie dla chcących wiedzieć i chcących być solidarnymi. Nie chcący wiedzieć nie będą mieli wymówki.
Elżbieta gorszyła otoczenie. Gdy jej mąż, landgraf Ludwik, wracał do zamku, rzucała mu się na szyję i całowała w usta. Wielokrotnie! Przy ludziach!