Do niezeświecczania Bożego Narodzenia i niezmarnowania okazji, jakie niosą ze sobą te święta, wezwał papież wiernych w czasie audiencji ogólnej. Poświęcił ją tematowi nadchodzących uroczystości bożonarodzeniowych, pytając, jakich świąt chciałby dla nas Bóg.
Metropolita Melbourne z radością powitał opublikowany przez rząd australijski raport dotyczący wolności religijnej. Abp Peter Comensoli mówi, że będzie to centralny punkt trwającej debaty na temat swobód religijnych w tym kraju.
Żyjąc w takim kraju, jak Afganistan, odczuwa się potrzebę bycia razem, wspólnej modlitwy, dzielenia się opiniami, podtrzymywania braterskich więzi. Święta pragnienia te jeszcze wzmacniają i pomagają je realizować.
„Prosimy was nie bądźcie cichym obserwatorem naszego dramatu. Apelujemy do was o wsparcie chrześcijan w Iraku, dopóki jest jeszcze na to czas” – napisali liderzy katolickich Kościołów chaldejskiego i syryjskiego oraz Syryjskiego Kościoła Prawosławnego we wspólnym przesłaniu.
Syryjczycy pozytywnie przyjmują wiadomość o szybkimi i całkowitym wycofaniu się wojsk amerykańskich z Syrii. Dla nas to początek końca wojny – powiedział Radiu Watykańskiemu bp Antoine Audo, dyrektor syryjskiej Caritas.
21 grudnia, w dniu, w którym promienie słoneczne nie docierają na arktyczne koło podbiegunowe, w starym drewianym kościele w Jakkmokk w Szwecji odbędzie się modlitwa ekumeniczna.
19 grudnia w Hanoi odbyło się siódme spotkanie grupy roboczej pracującej nad normalizacją stosunków pomiędzy Stolicą Apostolską i Wietnamem. Istnieje ona od października 2016 roku.
Papież Franciszek spotkał się z członkami młodzieżowej Akcji Katolickiej we Włoszech. Nawiązał do głównego motywu formacyjnego upływającego roku, który był skupiony wokół tematu spotkania Jezusa z dwoma siostrami: Martą i Marią z Betanii, tak jak opwiada o tym Łukasz Ewangelista.
Tajemnicy zwiastowania, która całkowicie zmienia historię człowieka poświęcił Papież homilię wygłoszoną w kaplicy Domu św. Marty. Odniósł się w niej do historii spotkania Archanioła Gabriela z Maryją w Nazarecie, o której pisze św. Łukasz (1, 26-38).