Białoruś blokuje Biełsat

Ponad 70 stron internetowych zostało zablokowanych na Białorusi. Wśród nich są portale mediów opozycyjnych: Radia Swaboda, telewizji Biełsat i Euroradia. Nie działają też strona Wiasny i niezależnego Białoruskiego Stowarzyszenia Dziennikarzy.

Strony internetowe zostały zablokowane na mocy decyzji ministerstwa informacji. Przyczyny tej decyzji nie zostały na razie przedstawione.

Wśród zablokowanych stron znalazły się także portale partii opozycyjnych i opozycyjnych kandydatów na prezydenta, centrum praw człowieka Wiasna i alternatywnych platform wyborczych Gołos.

Lista zablokowanych stron nie została opublikowana. Media prezentują ją w oparciu o informacje od dostawców internetu, którym została ona przedstawiona.

Radio Swaboda jest finansowane z budżetu USA, Biełsat i Euroradio - przez Polskę.

Niezależne Białoruskie Stowarzyszenie Dziennikarzy (BAŻ), którego portal jest zablokowany od dnia wyborów 9 sierpnia, wystąpiło z apelem do władz o zaprzestanie nacisków na media.

Organizacja ta wskazuje m.in. na to, że w minionym tygodniu pod pretekstem problemów w drukarni nie ukazał się ani jeden z trzech numerów popularnej "Komsomolskiej Prawdy na Białorusi", która obszernie informowała o protestach i nadużyciach struktur siłowych. Nie wydrukowano także numeru "Narodnej Woli".

Według BAŻ blokada i ograniczenia to próba blokowania informacji o protestach i przemocy milicji, uważa takie działania za pośrednią cenzurę i ograniczenie legalnej działalności mediów.

Według BAŻ łamane są nie tylko prawa dziennikarzy, ale także konstytucyjne prawa obywateli do otrzymywania pełnej, wiarygodnej i szybkiej informacji.

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Archiwum informacji

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
30 31 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10