Szukany tag:
uporządkuj wyniki:
Od najnowszego do najstarszego » | Od najstarszego do najnowszego
Wyszukujesz w serwisie kosciol.wiara.pl
wyszukaj we wszystkich serwisach wiara.pl » | wybierz inny serwis »
Śpiewać Alleluja Leonarda Cohena na ślubie czy nie śpiewać. Bo niby czemu nie?
Lekcje religii w szkole są obecnie główną możliwością poznania wiary katolickiej. Zwłaszcza w sytuacji, gdy powołane do jej przekazywania rodzina i Kościół przeżywają poważne problemy.
Próba zrzucenia winy za kryzys na współczesne przemiany może świadczyć albo o braku dojrzałości, albo o słabym rozeznaniu w tym, co dzieje się na kościelnym podwórku.
Przewodniczący Komisji Wychowania Katolickiego KEP, o spotkaniu podsumowującym 30 lat religii w szkołach.
Możemy wiele zrobić. Ale musi nam się chcieć.
W zdecydowanej większości krajów UE (o tradycji katolickiej) nauczanie religii w szkole - podobnie jak w Polsce ma charakter wyznaniowy i na jej program mają wpływ określone Kościoły.
Obywatele Polski mają konstytucyjne prawo do udziału w lekcjach religii w szkole, Kościoły i związki wyznaniowe - do jej nauczania, a katecheci do wynagrodzenia za swą pracę, tak jak inni nauczyciele.
W szkołach państwowych na katechezę uczęszcza tylko 53 proc. uczniów.
W Sejmie ma się odbyć pierwsze czytanie obywatelskiego projektu zmian w ustawie o edukacji.
Biskupi Indii domagają się, by dzieci we wszystkich tamtejszych szkołach publicznych miały możliwość uczestniczenia w zajęciach na temat różnych religii, a nie tylko hinduizmu.
Patron kongresów eucharystycznych przyszedł na świat 16 maja 1540 r. w miejscowości Torre Hermoza w Hiszpanii.