- podkreśla w komentarzu dla KAI bp Krzysztof Nitkiewicz.
Trwający od wczoraj Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan zakończy się w Rzymie w niedzielę 25 stycznia ekumenicznymi nieszporami pod przewodnictwem Papieża w Bazylice św. Pawła za Murami. O znaczeniu tej modlitwy pisze na łamach L’Osservatore Romano przewodniczący Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan.
Pod hasłem "Pojednanie – miłość Chrystusa przynagla nas" zaczerpniętymi z 2. Listu do Koryntian 5,14-20, od 18 do 25 stycznia obchodzony będzie Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan.
Rosnąca, pomimo trudności powodowanych przez surowe prawo, wspólnota chrześcijańska w Nepalu podejmuje starania, aby pracować wspólnie w głoszeniu Ewangelii.
Wspólna modlitwa chrześcijan różnych wyznań o jedność Kościoła jest „najbardziej owocną formą postępów ekumenicznych” – uważa kard. Walter Kasper, były przewodniczący Papieskiej Rady ds. Popierania Jedności Chrześcijan.
Modlitwę o jedność chrześcijan Jezus zanosi do Ojca i to od Niego zależy jej wypełnienie, ale urzeczywistnia się ona również poprzez naszą uległość i posłuszeństwo Jego woli – powiedział Franciszek podczas spotkania z delegacją Patriarchatu Ekumenicznego z Konstantynopola.
Do włączenia się w modlitwę o jedność chrześcijan i do gotowości wewnętrznej przemiany przez Chrystusa wezwał wiernych na całym świecie Benedykt XVI w rozważaniach przed modlitwą Anioł Pański 22 stycznia na Placu św. Piotra w Watykanie.
Wspólne modlitwy oraz braterskie spotkania – tak w Polsce wyglądają obchody Tygodnia Modlitw o Jedność Chrześcijan. W kościołach poszczególnych wyznań codziennie odbywają się nabożeństwa ekumeniczne.
Rusza kolejny Tydzień Modlitw o Jedność Chrześcijan. A ja chciałbym dożyć dnia, w którym choć z częścią innych chrześcijan będziemy znów jednym Kościołem.
O pojednaniu z Bogiem i ludźmi, uprzedzeniach i jednoczącej mocy modlitwy mówi ks. Paweł Rabczyński, delegat metropolity ds. ekumenizmu.
Patron kongresów eucharystycznych przyszedł na świat 16 maja 1540 r. w miejscowości Torre Hermoza w Hiszpanii.