W Syrii ciągle toczy się wojna i to nie tylko w prowincji Idlib. Każdego dnia giną niewinni ludzie. Tym bardziej więc jesteśmy wdzięczni Ojcu Świętemu, że o nas pamięta i apeluje o pokój. W ten sposób proboszcz z Aleppo odniósł się do wczorajszego wezwania Papieża o zaprzestanie wojny w Syrii i o podjęcie konstruktywnego dialogu.
Jezus Miłosierny jest znakiem nadziei wobec zagubienia i przerażenia różnymi rodzajami zła, w obliczu cierpienia niewinnych ludzi i zwątpienia.
Nie jesteśmy neutralni. Stoimy po stronie wielu Palestyńczyków, którzy zginęli pod gruzami Gazy, a 10 tysięcy to dzieci. Stoimy po stronie niewinnych zabitych w kibucach 7 października i izraelskich zakładników. Z pełnym przekonaniem stoimy po jednej stronie - po stronie ofiar i cierpiących - napisał Andrea Tornielli.
Krew niewinnych dzieci rozlewana jest w imię władzy i pieniędzy w szamańskich rytuałach. Na plagę zabójstw rytualnych wciąż cierpi wiele państw afrykańskich.
Kilka tysięcy osób uczestniczyło w celebracji symfoniczno-katechetycznej, podczas której wykonano symfonię "Cierpienie niewinnych", skomponowaną przez Kiko Argüello, założyciela Drogi Neokatechumenalnej.
Kwestię cierpienia ludzi dobrych oraz pozornej pomyślności bezbożnych poruszył Ojciec Święty podczas porannej Eucharystii 8 października w kaplicy Domu Świętej Marty. Zapewnił, że Bóg nigdy nie opuszcza sprawiedliwych, natomiast ludzie siejący zło nie mają imienia.
Plac Zamkowy w Lublinie stał się 25 czerwca miejscem wyjątkowego wydarzenia: celebracji symfoniczno-katechetycznej pt. „Cierpienie niewinnych” skomponowanej przez Kiko Argüello – inicjatora Drogi Neokatechumenalnej.
Duszpasterstwo trzeźwości tradycyjnie w okolicach sierpnia apeluje o abstynencję. Alarmuje także, że Polacy dziś piją więcej niż w PRL.
O tajemnicy, jaką jest cierpienie niewinnych dzieci Papież Franciszek mówił w czasie poruszającego spotkania z grupą 20 nieuleczalnie chorych dzieci, ich rodziców i wolontariuszy z UNITALSI.
Papieskie rekolekcje.
Przez długi czas poszukiwał prawdy, pielgrzymując od jednej do drugiej szkoły tradycji filozofii greckiej.