Budowlańcy zdejmują 10 tys. metrów sześciennych piasku dziennie.
Budowlańcy zdejmują 10 tys. metrów sześciennych piasku dziennie.
Materiały prasowe NDIBesix

Okno na świat

Brak komentarzy: 0

Jakub Jałowiczor

GN 24/2020

publikacja 11.06.2020 00:00

Przekopanie Mierzei Wiślanej rozważał już Stefan Batory. Powstanie kanału żeglugowego ma sprawić, że Polska zyska liczący się w bałtyckim handlu port.

Tu, gdzie widać nasypy, będzie most – kierownik budowy Dominik Wróblewski z konsorcjum Besix/NDI pokazuje przez okno biura fragment terenu, po którym jeżdżą ogromne wywrotki wypełnione piachem. Mosty nad kanałem żeglugowym będą dwa. Kiedy dołem będzie płynąć statek, jeden z mostów obróci się na betonowym pylonie, żeby go przepuścić. Samochody pojadą wtedy drugim mostem. Gdy jednostka przepłynie dalej, złoży się drugi most, a rozłoży ten pierwszy. W ten sposób ruch ma się odbywać płynnie przez cały czas. Stalowe konstrukcje już powstają w fabrykach. Przyjadą na mierzeję w kawałkach i tu zostaną ostatecznie zmontowane. Jeszcze w tym roku mają nimi pojechać samochody.

Dziękujemy, że z nami jesteś

To dla nas sygnał, że cenisz rzetelne dziennikarstwo jakościowe. Czytaj, oglądaj i słuchaj nas bez ograniczeń.

Czytasz fragment artykułu

Subskrybuj i czytaj całość

już od 14,90

Poznaj pełną ofertę SUBSKRYPCJI

Masz subskrypcję?
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.
Pierwsza strona Poprzednia strona Następna strona Ostatnia strona
oceń artykuł Pobieranie..

Reklama

Reklama