Jest to jednak w dużym stopniu Ewangelia w/g abp Rysia. Skąd abp wie, że w niebie zbawieni siedzą przy stole a Bóg im usługuje. Po co? Czy sami nie mogą siebie obsługiwać? Proszę o pomoc, pomóżcie mi zrozumieć dlaczego tak jest. Gdzie tak jest napisane w Piśmie Świętym?
Ewangelia wyraźnie mówi o tym, że Pan przepasze się i sam będzie obsługiwał wiernego sługę.Mnie też to szokuje, ale tak stoi w Słowie Bożym. Takiego mamy Króla.
Z całym szacunkiem ks abpie,....ale Pan Jezus nic, ale to nic nie mówi o TRONIE dla nas ,TYLKO o MIESZKANIU ... więc trzymajmy się faktów...KRÓL JEST JEDEN....JEZUS CHRYSTUS SYN BOGA ŻYWEGO siedzi po prawicy Boga Ojca Wszechmogącego stamtąd przyjdzie sądzić żywych i umarłych...Nie uzurpujmy sobie prawa do TRONU, który należy TYLKO do Boga, bo można jak lucyfer oberwać od św.Archanioła Michała...a z Nim nie ma żartów...Proszę nie zapominać, ze Książę zastępów Anielskich broni TRONU BOŻEGO i nie pozwala Go bezcześcić....
"Wyście wytrwali przy Mnie w moich przeciwnościach. Dlatego i Ja przekazuję wam królestwo, jak Mnie przekazał je mój Ojciec: abyście w królestwie moim jedli i pili przy moim stole oraz żebyście zasiadali na tronach, sądząc dwanaście pokoleń Izraela." Łk 22, 28 - 30
Na tronach przynależnych stworzeniu, a nie TRONIE Stwórcy....proszę o interpretację zgodną z Ewangelią....abp Ryś mówi o TRONIE w Niebie....z tego co mi wiadomo jest w Niebie tylko Jeden TRON należący do BOGA ...my mamy mieszkanie J14,2...2Kor5,1...
Łk 22,31....proszę G 8:56...zapoznać się z Obietnicą daną Piotrowi .... i przekazaniem tronu WŁADZY PASTERSKIEJ w KK ....J21,15-19....mówienie o zasiadaniu na Tronie w Niebie jest chyba antykatolicką interpretacją herezjarchy Ludera,który jak wiemy zmienił nazwisko na Luter i zgodnie z MOJĄ sola fides i sola scriptura głosi dyrdymały....
w przytoczonych przez Ciebie urywkach nie ma wzmianki ani o władzy ani o tronie Łk 22, 31 mówi o przesiewaniu J 21,15-19 o pasaniu
"największy między wami niech będzie jak najmłodszy, a przełożony jak sługa. Któż bowiem jest większy? Ten, kto siedzi za stołem, czy ten, kto służy? Czyż nie ten, kto siedzi za stołem? Otóż Ja jestem pośród was jako ten, kto służy." (Łk 22,26 - 27 por. Mt 20,24 - 28; Mk 10, 42 - 44; J 13,3-14) nie o władzy mówi Pismo a o posłudze
Cytowanie tych słów w odniesieniu do wszystkich chrześcijan świadczy o zupełnym braku zrozumienia Ewangelii. Jednak tak to jest, jak ktoś zabiera się do tłumaczenia Biblii po protestancku w oderwaniu od Tradycji i szerszego kontekstu. Te słowa zostały wypowiedziane podczas Ostatniej Wieczerzy do apostołów i odnoszą się do 12 tronów odpowiadających liczbie apostołów. Jeśli ktoś myśli, że będzie sądził 12 pokoleń Izraela, to proponowałbym wizytę u jakiegoś katolickiego katechety.
Sprawiedliwi na Sądzie Ostatecznym będą też sądzić niesprawiedliwych, ale o tym bp. Ryś jakoś nie mówi. Tron jest znakiem sprawowania władzy, a nie miejscem do wysiadywania i relaksu.
Drogi Gościu co byś wiedział, bo domniemam, ze nie wiesz?, pod Cezareą Filipową, było przekazanie władzy Piotrowi Mt 16,19...a w J 21,15-17 aż trzykrotnie przekazuje PIECZĘĆ KK, na urząd papieża , którym jak wiesz był św.Piotr , który na wzór Chrystusa służy Bogu i bliźniemu sprawując WŁADZĘ PASTERKĄ Jedynego Świętego Powszechnego i Apostolskiego Kościoła Chrystusowego,....poza którym nie ma zbawienia...
Droga Megi w Mt 16,19 nie występuje słowo "władza" tylko "wiązanie i rozwiązywanie" (Mt 18,18 odnosi owo "wiązanie i rozwiązywanie" do wszystkich uczniów, podobnie jak J 20,23) w J 21,15 - 17 nie występują ani "pieczęć" ani "KK" ani "urząd" ani "papież" a jak napisano powyżej "pierwszy ma być sługą braci swych"
Mi wątpliwe wydają się dziwnie brzmiące słowa bp. Rysia:
„to jest ogromna różnica między tym, że dasz komuś jeść, a zamieszkasz w nim, w jego głodzie, że przyjmiesz kogoś na nocleg, a staniesz się z nim bezdomnym”
Chrystus nie wymaga od nas, cierpienia głodu ani stawania się bezdomnymi, ale pomocy głodnym, podobnie z bezdomnymi. Chrystus identyfikuje się z potrzebujący mi jako Bóg, a my tego zrobić nie możemy. Trzeba też zaznaczyć, że w słowach Chrystusa głód ma przede wszystkim inne znaczenie - głodnym Słowa Bożego, Bożej łaski, a nie głodnym tylko chleba, bo dusza jest ważniejsza od ciała.
w przytoczonych przez Ciebie urywkach nie ma wzmianki ani o władzy ani o tronie
Łk 22, 31 mówi o przesiewaniu J 21,15-19 o pasaniu
"największy między wami niech będzie jak najmłodszy, a przełożony jak sługa. Któż bowiem jest większy? Ten, kto siedzi za stołem, czy ten, kto służy? Czyż nie ten, kto siedzi za stołem? Otóż Ja jestem pośród was jako ten, kto służy." (Łk 22,26 - 27 por. Mt 20,24 - 28; Mk 10, 42 - 44; J 13,3-14)
nie o władzy mówi Pismo a o posłudze
Cytowanie tych słów w odniesieniu do wszystkich chrześcijan świadczy o zupełnym braku zrozumienia Ewangelii. Jednak tak to jest, jak ktoś zabiera się do tłumaczenia Biblii po protestancku w oderwaniu od Tradycji i szerszego kontekstu. Te słowa zostały wypowiedziane podczas Ostatniej Wieczerzy do apostołów i odnoszą się do 12 tronów odpowiadających liczbie apostołów. Jeśli ktoś myśli, że będzie sądził 12 pokoleń Izraela, to proponowałbym wizytę u jakiegoś katolickiego katechety.
Sprawiedliwi na Sądzie Ostatecznym będą też sądzić niesprawiedliwych, ale o tym bp. Ryś jakoś nie mówi. Tron jest znakiem sprawowania władzy, a nie miejscem do wysiadywania i relaksu.
w Mt 16,19 nie występuje słowo "władza" tylko "wiązanie i rozwiązywanie" (Mt 18,18 odnosi owo "wiązanie i rozwiązywanie" do wszystkich uczniów, podobnie jak J 20,23)
w J 21,15 - 17 nie występują ani "pieczęć" ani "KK" ani "urząd" ani "papież"
a jak napisano powyżej "pierwszy ma być sługą braci swych"
„to jest ogromna różnica między tym, że dasz komuś jeść, a zamieszkasz w nim, w jego głodzie, że przyjmiesz kogoś na nocleg, a staniesz się z nim bezdomnym”
Chrystus nie wymaga od nas, cierpienia głodu ani stawania się bezdomnymi, ale pomocy głodnym, podobnie z bezdomnymi. Chrystus identyfikuje się z potrzebujący mi jako Bóg, a my tego zrobić nie możemy. Trzeba też zaznaczyć, że w słowach Chrystusa głód ma przede wszystkim inne znaczenie - głodnym Słowa Bożego, Bożej łaski, a nie głodnym tylko chleba, bo dusza jest ważniejsza od ciała.