We wtorek, według informacji uzyskanych od kuratorów oświaty, w trybie mieszanym pracowało 294 przedszkola oraz placówki wychowania przedszkolnego, 302 pracowały zdalnie, reszta 14,7 tys. placówek pracowało stacjonarnie - podało w środę MEN.
Od soboty 24 października, do niedzieli 8 listopada, w całym kraju została wprowadzona edukacja zdalna dla uczniów klas IV-VIII szkół podstawowych i dla wszystkich klas szkół ponadpodstawowych oraz dla słuchaczy placówek kształcenia ustawicznego i centrów kształcenia zawodowego.
Przedszkola i szkoły podstawowe działają bez zmian - tzn. stacjonarnie, wprowadzenie w nich nauki hybrydowej lub zdalnej wymaga zgody sanepidu.
Według danych MEN, z wtorku z godziny 14.00, według informacji uzyskanych od kuratorów oświaty na podstawie danych od dyrektorów, w trybie stacjonarnym pracowało 14 664 (96,1 proc.) przedszkoli oraz innych form wychowania przedszkolnego.
W trybie mieszanym, w którym część dzieci ma zajęcia w placówce, a część zdalnie, pracowały 294 (1,9 proc.) placówki typu przedszkolnego.
W trybie całkowicie zdalnym pracowały 302 (2 proc.) placówki.
W poniedziałek w trybie stacjonarnym pracowały 14 769 (96,8 proc.) przedszkola i placówki wychowania przedszkolnego, w trybie mieszanym - 254 (1,7 proc.), a w trybie zdalnym - 236 (1,5 proc.).
Odnotowano ofiary śmiertelne, ale konkretne liczby nie są jeszcze znane.
Biskup zachęca proboszczów do proponowania osobom świeckim tego rodzaju posługi.
Nauka patrzy na poczęte dziecko inaczej niż na zlepek komórek.