Europa i jej zysk z Ramadanu

Po Bożym Narodzeniu i Wielkanocy to Ramadan jest okresem przynoszącym największe zyski handlowcom w Europie.

Badania dotyczące wpływu tego islamskiego miesiąca postu na ekonomię prowadzone były ostatnio m.in. we Francji i Wielkiej Brytanii, krajach o największej liczbie muzułmanów na Starym Kontynencie. Wynika z nich jasno, że Ramadan napędza konsumpcję, a handlowcy cieszą się, że w martwym okresie między chrześcijańskimi świętami to muzułmanie tłumnie odwiedzają sklepy. Sieci handlowe odpowiadają hojnie na potrzeby tej rosnącej z każdym rokiem grupy klientów serwując m.in. specjalne „promocje na Ramadan”.

Z badań przeprowadzonych na zlecenia dziennika „Daily Mail” wynika, że tylko w tym roku brytyjska gospodarka zarobi na Ramadanie ponad 140 mln euro. Francuscy wyznawcy islamu wydadzą w tym czasie na rodzinne świętowanie ponad 350 mln euro, co przekłada się na średnio ok. 400 euro na statystyczną muzułmańską rodzinę nad Sekwaną. Jest o co zabiegać. W 2013 r. tylko we Francji obroty związane z handlem żywnością przygotowywaną zgodnie z islamskim prawem przekroczyły 5,5 mld euro.

«« | « | 1 | » | »»
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Archiwum informacji

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11