Komentarze 131  Wszystkie komentarze »
  • skrzat
    03.10.2013 21:04
    Mam pytanie na bazie czego powstał ten krótki artykuł?
    • #Bocian
      04.10.2016 08:15
      Miała wybór, nie zrobili aborcji na siłę,
      Kobieta wie jak się zachować, i zrobi wszystko dla radości życia swojego dziecka.
      Nie stwiajcie znaku = pomiędzy wolnym wyborem a aborcjà, bo to jest kłamsto, że ludzie i kobiety co protestują będą dokonywać aborcji.
  • Adam2
    03.10.2013 21:17
    Takich przykładów jeswt więcej.
  • gość
    03.10.2013 21:20
    jak żyje już 65 lat pierwszy raz czytam o takim fakcie mimo że wiele się naczytałem o Karolu Wojtyle
  • gut
    03.10.2013 21:26
    Zdumiejawjące.
  • pr
    03.10.2013 21:31
    [1]
    link: http://pl.wikipedia.org/wiki/Aborcja_w_Polsce

    cytat:
    "W okresie zaborów obowiązywały kodeksy karne państw zaborczych penalizujące aborcję bez żadnych wyjątków (aczkolwiek przerwanie ciąży dokonane dla ratowania życia matki mogło być uznane za legalne jako działanie w stanie wyższej konieczności). W zaborze austriackim odpowiedzialności karnej podlegał także ojciec mającego narodzić się dziecka, jeśli udowodniono mu udział w dokonaniu aborcji.
    Przepisy te były w mocy w odrodzonym państwie polskim aż do 1932 roku"

    [2]
    Nigdy nie słyszałem o fakcie omówionym w przedmiotowym artykule.

    [3]
    Ogłaszając taką rewelację, wypadałoby to zgoła szerzej opisać. Nikt o tym nie słyszał, prawodawstwo wtedy zakazywało aborcji, i co? Artykuł nie zamierza tej tematyki pogłębić?
    • Saturn9
      03.10.2013 22:33
      Jeśli ktoś z Państwa pragnie więcej szczegółów, polecam najnowszy numer Niedzieli, gdzie jest ten temat dokładnie omówiony przez autorkę książki.
  • kaja
    03.10.2013 22:08
    pierwsze słyszę i nie wierzę/ Kto potwierdza te informacje. Sam Papież nie pamiętał matki, ojciec nie żył, brat też. Niby komu o tym Wojtyłowa powiedziała?
    • jo_tka
      03.10.2013 22:34
      jo_tka
      Pani Emilia zmarła jak Karol miał 9 lat. Więc raczej pamiętał matkę...
    • ewe
      04.10.2013 01:10
      Jak ojciec nie zyl? Przeciez Karol byl juz dorosly jak zmarl
    • AGA
      04.10.2013 03:18
      moja czterolatka bardzo często pyta jak to było kiedy miałam ją w brzuszku, jak przyszła na świat, co się wtedy działo? opisuje jej to językiem dziecka, ale nie ukrywam np. tego że długo chorowała, musiałyśmy być dłużej w szpitalu itp. Może tego nie zapamięta, ale 9-latek już spokojnie by pamiętam, a tym bardziej 21-latek (wtedy zmarł tata Karola, który mógł mu wspomnieć o tej sytuacji)
  • jo_tka
    03.10.2013 22:33
    jo_tka
    Źródło, jak napisano: książka "Matka papieża" Mileny Kindziuk, wydana nakładem wydawnictwa Znak.

    A o propozycji aborcji, sprowadzeniu drugiego lekarza i w końcu okolicznościach porodu opowiadała później akuszerka, która poród przyjmowała. Jej relację przekazał autorce p. Michał Siwiec-Cielebon. Historyk, znawca dziejów Wadowic, autor wielu publikacji, mieszkający w Wadowicach (przynajmniej w momencie pisania tej książki, mam nadzieję, że nadal).
  • Cagee
    03.10.2013 23:40
    lol... a 500 lat temu król by się nie urodził.. żenua. 1919 rok 35 lat. Teraz to nie jest problem.
  • Annen
    04.10.2013 01:07
    No, to wiele tłumaczy z antyaborcyjnych poglądów Wojtyły.
  • MT
    04.10.2013 09:39
    Ale jaja O.o

    Ilu wspaniałych ludzi mogłoby wyrosnąć z tych dzieci, które zabito jeszcze zanim się urodziły...
    • Ja
      05.10.2013 09:03
      A ilu byśmy stracili... gdyby matka Romana Kostrzewskiego usunęła ciążę z gwałtu, nie byłoby Kata; podobnie nie znalibyśmy Iron Maiden, gdyby powiodła się aborcja dokonana przez matkę Bruce'a Dickinsona ;>
  • anes25
    04.10.2013 10:27
    Gdyby babcia miala wąsy to by byla dziadkiem, niech sie kosciół przestanie sie wtracac w prawo, nie nalezy i wrecz nie mozna mieszac religii z polityka ani tez odwrotnie, kazdy czlowiek ma sumienie wiec jak wszyscy widzicie po mimo tego ze aborcja byla legalna i mimo zagrozenia zycia nie kazda kobieta sie na nia decydowala o to dowód matki JP2, wiec nie wiem o co to halo zeby ja zalegalizować.
    • Stanisław_Miłosz
      04.10.2013 10:59
      Tego porzekadła dr Strosmajer chyba nie znał?
      Każdy ma sumienie? Zgoda! Zatem zlikwidujmy kodeks karny. I doliniarz ma sumienie, i drab w bramie z gazrurką ma, babcie niosące rentę z poczty mogą czuć się bezpieczne. Przecież Sumienie nie pozwoli, nieprawdaż?
    • najważniejsze jest życie
      08.04.2016 11:03
      Jesli odzywa się sumienie w człowieku, to winien kosciół, bo mówi prawdę o grzechu, tak ?
  • Blanka
    04.10.2013 11:06
    A jeśli ludzie zaczną się nagminnie mordować na ulicach? Czy wtedy też kościół miałby się nie wtrącać? Nie zapominajmy, że aborcja to mord na niewinnym człowieku! Nie usunięcie ciąży, nie pozbycie się problemu lecz zabójstwo.
    A jeśli ktoś zaślepiony nurtem dzisiejszego egoistycznego myślenia (ja, moje ciało, moje dziecko - mogę z nim robić co chcę) uważa inaczej to proszę poszukać w wyszukiwarce zdjęć poaborcyjnych.
    Uważam, że nie tylko kościół, ale każdy z nas ma obowiązek zapobiec rzezi niewiniątek, tak jak i stanąć w obronie osoby którą gdzieś mordują na ulicy.
    To są tacy sami ludzie choć na innym etapie dojrzałości.
  • A
    04.10.2013 11:30
    A jak tamten aborcjonista się nazywał? Jakie były jego losy?
  • monika
    06.10.2013 13:49
    nie wolno zabijać dzieci Bóg daje życie i On je odbiera wszystko ma swój cel. Nawet jeśli ktoś krzywdzi trzeba się za takie osoby modlić i bardziej doceniać dobro :)
  • elżbieta
    06.10.2013 21:07
    to była kobieta głęgokiej wiary i dobrze zrobila nie poddając się aborcji Bóg już wiedzial ze to niemowle będzie kimś wielkim naszym papieżem a inni nie wiedzieli dlatego lekarze żle myślą proponując coś takiego
  • Gość
    07.04.2016 11:54
    Dokonała własnego wyboru .,no właśnie ....własnego
  • pasazer
    07.04.2016 12:44
    Należy sobie zadac pytanie czy ten artykuł jest wiarygodny?Siłą rzeczy,w tamtych czasach medycyna nie była tak rozwinięta i co tu mówić o aborcji skoro jej nie było,działało prawo natury kto silniejszy ten przezywał
  • Gość
    07.04.2016 15:25
    Z Hitlerem było tak samo
  • śmiechu warte
    07.04.2016 16:53
    No tak...teraz kościół i tego typu podobne klany będą łapać się wszystkiego...żeby tylko ludzi pociągnąć za sobą...moim zdaniem to mało wiarygodny artykuł...a nawet skłaniam się by nazwać to bujdą...niby świat idzie do przodu...niby mamy wolny wybór...niby!!! Bo we wszystko wpieprza się kościół, a swoje błędy i sprawy pedofilii zamiatane są pod dywan...dziwne co nie...powoli będziemy dążyć do średniowiecza!! Oj, dużo jeszcze można by tu pisać oj dużo!!!
  • Angusa
    07.04.2016 20:26
    Ehhh prawda, czy nie moim zdaniem skoro chcemy wszyscy mieć wybór to czemu przeciwniczki zakazania aborcji nie pomyślą o tych dzieciach? 'WSZYSCY CHCEMY MIEĆ WYBÓR" wszystko fajnie tylko że te nienarodzone dzieci nie mają wyboru, ale mają prawo żyć. Jeśli jest ciąża niechciana to na BOGA zawsze można oddać a nie zabić! Was też kiedyś ktoś urodził a nie zabił, czyż nie?
  • K.p
    07.04.2016 20:50
    Oj mój drogi "śmiechu warte" proszę poczytać więcej na temat średniowiecza. To nie była epoka zacofania jak to sobie niedoinformowani myślą. A aborcja jest ZABÓJSTWEM i tyle. Sama mam 3 dzieci i mówiono mi że 3 ciąża jest bliźniacze z czego jeden płód nie rozwija się. Nawet przez 1 sekundę nie wpadłam na pomysł by ciążę usunąć. Urodziła się córka drugie dziecko nie przyszło na świat płód został wchłonięty przez drugi. Każde poczęte dziecko ma prawo do życia!!!! Pomyśl człowieku gdyby twoja matka poddała się aborcji to.......
    • Gość
      29.03.2018 11:45
      To by mnie nie było i tyle w temacie. Chcecie chronić nienarodzone dzieci zmuszając ich matki do rodzenia, ale później nie bierzecie za nie odpowiedzialności i nie obchodzi Was los tych dzieciaków. Jakim prawem chcecie narzucać innym swoją wolę. Uważam, że lepiej usunąć płód , niż pozwolić na to żeby dzieci były bite i mordowane tu na ziemi, tylko dlatego że były niechciane. Adoptujcie, każde dziecko które chcecie ochronić przed usunięciem, dopiero wtedy nie będziecie gołosłowni.
  • Ja
    07.04.2016 21:26
    Matka Hitlera tez chciała dokonać aborcji... szach mat
  • apollo
    07.04.2016 22:23
    Nie czepiajcie sie kościoła bo prawda taka jest ze kosciol sie nie miesza do wszystkiego-sami wymyslacie jakies bzdety i nakrecacie innych zeby to kosciol zawsze byl zly a po drugie takie komentarze tylko zle wplywaja na innych ktorzy nie maja swego zdania chrzescijan -nie wprowadzajcie obłędu bo i tak widzicie co sie dzieje na swiecie -chrońmy wspolnie nasze chrześcijaństwo!!!
  • przytomny
    07.04.2016 22:38
    W roku 1919 aborcja proponowana przez lekarza?
    Nie było wówczas przestępstwo?
    Skąd pochodzi ta historia?
  • Piotr
    08.04.2016 10:44
    No właśnie "namawiali"! Nie grozili więzieniem, episkopat nie wsadzał łba między jej nogi! Ona dokonała wyboru bo miała do niego prawo!!!!!! Dlaczego współczesne kobiety mają być pozbawione TEGO PRAWA?! Wolna wola jest wyznacznikiem wiary i przynależy każdemu człowiekowi, bo cóż warta wiara i religia, która musi się podpierać przepisami prawa świeckiego? Jeżeli księża muszą odwoływać się do pomocy prawa świeckiego, znaczy to, że widocznie źle prowadzą swoją posługę duszpasterską! Zatracili swój autorytet, roztrwonili pokładane w nich nadzieje, że są moralnym drogowskazem dla laikatu! To widoczny kryzys kleru i tu trzeba działań naprawczych! Jednak zamiast stawić temu czoła, kler woli odwoływać się do prostych rozwiązań i przenosi problem na władzę świecką!
    • Cypis
      08.04.2016 23:25
      Zbyt wiele faktów Pan pomieszal. Niezależnie od nich. Nie Zabijaj. Tego nie powiedział żaden episkopat. To powiedział Bóg. Proszę podważyć Boga. Czekam
  • Irmina
    08.04.2016 12:30
    Dobre, dobre fajna propaganda. Podobno też Katarzyna z domu Geładze miała ciążę zagrożoną (dwoje poprzednich dzieci zmarło), ale nie zdecydowała się na aborcję i urodziła wprawdzie chorowitego i słabowitego, ale jakże ważnego dla historii Rosji synka Józefa Stalina... Na razie więc 1:1. Wymyślajcie kolejne przykłady.
  • Przemysław
    08.04.2016 21:16
    Do Irminy. Moja droga obecne ruchy liberalne, równościowe itp. prowadzą do niechybnej degeneracji społeczeństwa. Teraz to tylko dotyczy małżeństw, aborcji, tudzież innych jeszcze nie popularnych tematów, które i tak wyjdą prędzej czy później. A wyjdą, i wychodzić będą coraz to nowe i coraz to większe dewiacyjne poglądy i zachowania zachęcone bieżącą degrengoladą. Przyjdzie czas, że dzięki takim ruchom równościowym jak te z którymi mamy teraz do czynienia, społeczeństwa staną przed kolejnymi "równościami" do zaakceptowania typu zoofilia, pedofilia itd. I znowu będą tacy jak Ty, którzy wszystkich innych będą oskarżać o zacofanie. Albo inny przypadek, wyobraźmy sobie że technologia pozwoli przewidzieć charakter jeszcze nienarodzonego dziecka, cechy, zamiłowania... i co? każdy kto nie będzie się mieścił w normie zostanie wyskrobany?? Kim Ty myślisz jesteś, żeby stawiać dwa różne życia i podawać to jako 1:1???????? Tym istotom dano szansę na życie. Nie ważne kim zostali to i tak jest 2:0!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    • Gość
      29.03.2018 11:51
      Nigdy nie bedzie 1:1. Wszak Karol Wojtyła nie sprowadził na świat nawet jednego dziecka, a ile istnień straciło życie przez Stalina? Hmmm...pomyślmy
  • Wilgefortis
    09.04.2016 10:49
    To jest tylko relacja z trzecich ust, a więc dla historyka tylko legenda, nie do zweryfikowania dzisiaj. Można w nią wierzyć albo nie.
  • Olo
    09.04.2016 12:57
    A ten "znany wadowicki ginekolog i położnik" to miał nazwisko i imię czy tylko mówili na niego "ginekolog"? A gdzie miał swój gabinet? To chyba nie takie trudne do ustalenia? No chyba że tajne a ktoś tu głosi prawdę objawioną?
  • Gość
    02.10.2016 17:54
    niech każdy decyduje sam za siebie a nie inni wiedzą lepiej jak ktoś ma zyc...
  • Gość
    02.10.2016 19:07
    Sama podjęła decyzje, w swoim sumieniu może a nie władze.
  • Gość
    02.10.2016 21:19
    Koleżanka 3 lata temu zaszła w ciążę, lekarz namawiał do usunięcia ciąży, mówił że dziecko będzie z zespołem Dołna bez rączki . Pozdanowiła wraz z mężem że urodzi dziecko i że nie będzie się stawiać woli Boga. Urodziła zdrową córeczkę ,która ma rączki i nóżki biega jest śliczna i nie choróje na zespół dałna
    • Gość
      02.10.2016 22:13
      Może i porównanie niezbyt przyjemne, ale gdyby chodziło o Hitlera i jego matkę to pewnie nie byłoby już to tak oczywistym...
    • Magda
      02.10.2016 22:16
      A skąd w tamtych czasach lekarz miał wiedzieć co jest nie tak, skoro jeszcze 25 lat temu w Polsce kobietom się nawet USG nie robiło... Popukał po kolanach? Metody stosowane 70 lat temu w żaden sposób nie mówiły o możliwych powikłaniach, chorobach i zagrożeniach, a bazowały głównie na odczuciach matki i jej samopoczuciu...
      • podaj nick
        24.03.2018 16:53
        dawniej lekarze i położne wiedzieli o zdrowiu 3 x tyle bez żadnych rezonansów
    • Gość
      02.10.2016 22:28
      gratulacje a co ma do tego papiez i prawo?
  • Mała
    02.10.2016 21:45
    Kiedyś nie było tak rozwiniętej medycyny więc lekarz mógł się pomylić mama Papieża miała wybór a nie przymus więc każdy ma prawo decydować za siebie
    • agata
      02.10.2016 22:44
      Dodałabym, że sama historia nie jest zbyt wiarygodna. W 1919 aborcja nie była legalna również ze względów medycznych. Dopiero w 1932 dopuszczono legalność takiego zabiegu. Mocno wątpliwe, żeby jakiś lekarz w tamtym czasie proponował komukolwiek usunięcie ciąży.
  • Gość
    02.10.2016 21:49
    Ooo i nawet juz papieża w to mieszają....
  • Gosia
    02.10.2016 22:37
    To bylo 100 lat temu - nie wiemy na jakiej podstawie lekarz wysunal takie wnioski, bo w tamtych czasach niewiele mozna bylo powiedziec o ciazy i dziecku. Teraz, gdy lekarz mowi, ze zdrowie lub zycie matki jest zagrozone - jest to poparte odpowiednimi badaniami, sa do tego narzedzia pozwalajace bardzo dokladnie okreslic ryzyko. Zawsze mozna to potwierdzic u innego lekarza. Decyzja o aborcji to dla kazdej kobiety decyzja niezwykle trudna i bolesna. To decyzja na cale zycie. Nikt nie podejmuje sie aborcji, jesli nie musi. Pozwolmy kazdemu decydowac, miec wybor.
  • Gość
    02.10.2016 22:58
    Wniosek jest jeden- to kobieta dokonuje ostatecznego wyboru...
  • Gość
    02.10.2016 23:29
    Nie wierzę! Jak można? Brak mi sił .... Matka Karola Wojtyły miała możliwość wyboru, miała możliwość wykorzystania Wolnej Woli, którą dał jej BÓG! Pozwólmy aby z wolnej woli korzystały również współczesne kobiety, wszystko w rękach Boga, również to czy poprzez ustawę poświęcane będzie życie i zdrowie psychiczne kobiet ... OBY mogły korzystać z wolnej woli ... i nie były skazane na śmierć czy uszczerbek na zdrowi ...
    • Alicja
      23.03.2018 09:25
      Dal tez 5.przykazanie. To moze w ogole anulujmy kodeks karny. Niech kazdy ma prawo wybrac ze zabije, okradnie, zgwalci. I jeszcze probuje Pan/i sugerowac, ze to zgadne z wola Boga. Przypominam... Plate przykazanie I "kto was slucha, Mnie slucha" (Lk 10, 16).
  • Gość
    02.10.2016 23:36
    Mąż nie chciał dziecka bo był egoistą . Miałam ciąże usunąć bo odejdzie. I odszedł. Ja podjęłam decyzję że urodz serduszko które poczeliśmy. Mam 15 letniego syna . Mężowi zajeło kilka lat zanim zrozumiał mnie. Tetaz ma dobry kontakt z synem. Jest z niego bardzo dumny. Ale ilu mężów nie chce dziecka a potem dumą ich rozpiera. Nie jestem za aborcją . Ale prawo musi chronić kobietę po gwałcie i niechcianej ciąży z niej.
  • Gość
    02.10.2016 23:40
    Nie maja co wymyślić to każdy argument i osoba pogrzebana ,,,
  • Gość
    03.10.2016 00:16
    Nie zapominajcie, że ktoś musi robić na wasze emerytury.
  • Gość
    03.10.2016 04:24
    Totalna bzdura i PROPAGANDA...żaden ginekolog nie namawiał jej do aborcji,
  • Gość
    03.10.2016 06:50
    Ja mam dziecko niepełnosprawne po usunięciu guza mózgu. Po 10-ciu latach zdecydowałam się na drugie. Powinnam zrobić badania prenatalne gdyż bylam po 40-ce. Nie zrobilam ich bo dowiedziałam się może dojść do poronienia. Stwierdziłam ze jakie dziecko się urodzi to takie się wychowa. Urodziłam zdrowego synka.
  • Gość
    03.10.2016 07:08
    To byla jej decyzja. JEJ. A nie rzadu czy lekarza. JEJ. My tez chcemy decydowac za siebie.
    • Alicja
      23.03.2018 09:27
      Nie, wy chcecie zabic drugiego czlowieka.
      • Gość
        23.03.2018 20:59
        W tej całej aferze chodzi o to,aby kobiety mogły mieć wybór,gdy ciąża zagraża matce lub dziecku!!!! Nie o rzeź jak na froncie. Chodzi o to że rząd dosłownie zagląda nam między nogi.to już chyba przesada.
  • Borść
    03.10.2016 07:53
    To nie dotyczylo tylko jednego zycia jej. Dlaczego kobiety chca byc wlascicielkami drugiego niezaleznego zycia? Aborcja to morderstwo.
    • Gość
      03.10.2016 10:32
      Poważnie? Tak to widzisz? Czyli jak rodzi się dziecko chore z wadą serca, albo choruje - i potrzebuje poważnej operacji np. przeszczepu, to nie można mu jej zrobić, bo nie można decydować o czyimś życiu??? Jakim prawem decyduje się wtedy o tym, aby ktoś żył dłużej, skoro jego ciało nie było naturalnie do tego zdolne aby żyć?
  • Gość
    03.10.2016 08:04
    Dlugo nie pozyla. Pewnie powiklania...
  • Gość
    03.10.2016 08:50
    Nikt nie zmusza kobiet, które przekonane o słuszności porodu pomimo komplikacji decydują się na poród do aborcji. Dlaczego ktokolwiek ma zmuszać kobiety o innych poglądach do urodzenia dziecka w takim przypadku? Mama papieża miała takie prawa jakie obowiązują obecnie i te osoby, które ciążę chca donosić, nie muszą jej usuwać. Ona miala wybór, my nie będziemy go mieć.
  • Gość
    03.10.2016 09:46
    1919 rok, może porozmawiajcie z babciami, może mamy pamiętają.... jaką szansę na "aborcję" miała kobieta w 1919 roku z tzw ludu.... Wszystkim już powoli zmienia się perspektywa. Miałam dwie babcie które w latach 1920-40 rodziły jedna z nich 16 porodów, zmarłą w wieku 40 lat. Ona w ogóle nie widziała lekarza nie mówiąc o ginekologu... wtedy w porodach pomagały tzw. akuszerki... o czym tu mową może jeszcze badania prenatalne miała mama Karola Wojtyły.
  • Gość
    03.10.2016 10:30
    NO WŁAŚNIE - "NAMAWIALI", ALE "NIE POSŁUCHAŁA" - CZYLI MIAŁA WYBÓR - I O TO W TYM WSZYSTKIM CHODZI! :)
  • Gość
    03.10.2016 10:59
    zabić, nie zabić - po co komu taki wybór jak chodzi by nie zabijac?
  • Gość
    03.10.2016 11:19
    Pic na wodę fotomontaż
  • Gość
    03.10.2016 11:31
    Prawie 100 lat temu wiedza lekarzy byla drastycznie mniejsza. Lekarz strzelal i tyle. Przeciez badan prenatalnych nie bylo!
  • Michał Moś
    03.10.2016 12:46
    No i właśnie to jest też dowód na to, że Jan Paweł II był wyjątkowym człowiekiem. Widać tak musiało być, żeby się urodził, bo to, co zrobił, jest niewyobrażalne na skalę całej historii.
  • Eliza
    03.10.2016 15:06
    KOBIETA MIAŁA MOC WYBORU. W tym przypadku kobieta wybrała poświęcenie swojego życia, i cudem uchowała się od śmierci, może to cud JP2... ale statystycznie nie każda kobieta rodzi papieża bądź świętego :) WYBÓR - o to tutaj chodzi. Podsumowując - artykuł nie na miejscu, biorąc pod uwagę dzisiejsze wydarzenia. Tak samo śmieszny jak myśl o tym, że gdyby matka Hitlera dokonała aborcji byłoby nam wszystkim lepiej :)
  • Gość
    03.10.2016 17:02
    Dowód na to ze mogła samodzielnie podjąć decyZję o aborcji a tego nie zrobiła. Bo tak właśnie czuła. To był tylko i wyłącznie jej świadomy wybór.
  • Gość
    03.10.2016 17:54
    Dokładnie, miała wybór i im dokonała, myślę że wiele kobiet tak by postąpiło ale chodzi właśnie o to żeby mieć wolność wyboru a nie robić z kobiet przedmiot i decydować za nie am mają robić. to też stworzenia Boże i też mają rozum i sumienie. To jakiego wyboru dokonają oceniać budowie pan sam Bóg nie ksiądz czy sąsiadka
    • Gość
      03.10.2016 19:03
      Też tak myślę, ze zdecydowana większość kobiet nie zdecydowałaby się na aborcję nawet w takiej sytuacji. Ja juz mam poważny wiek, ale też nie byłabym do tego skłonna. Mój pierwszy syn wg niektórych tez miał być usunięty. Żyje, wykształcił się i jestem z niego dumna jak i z drugiego syna.
  • Gość
    03.10.2016 19:12
    Zastanawiam się tylko kto tak naprawdę ma prawo decydować o życiu i śmierci bo jak dla mnie to bez żadnej dyskusji jedynie Bóg ma tak naprawdę takie prawo i taką moc więc zwycięża tylko ten kto mu bezgranicznie ufa i powierza swoje życie i wszystkie swoje sprawy także te poczęte Jemu i wierzy że ma On doskonały plan czasami ciężki i trudny do zrozumienia ale później się okazuje że dla nas najlepszy :-)
    • Gość
      03.10.2016 21:43
      a jeżeli ja nie wierzę, to sama powinnam decydować - no nie?
    • Kris
      03.10.2016 21:49
      skoro bog jest taki doskonaly, to wychodze z zalozenia ze zna przyszlosc
      w takim razie przewidzial powstanie 'szatana' , 'grzechu' itd. wlacznie z wojnami i epidemiami chorob;
      innymi slowy, bog ma scenariousz ktorego sie sam trzyma, dla mnie to by brzmialo jak kiepska sztuka w teatrze, gdzie jest tylko jeden dyrektor i sami aktorzy bez widowni :)
    • Gość
      04.10.2016 07:28
      Cieszę się że są jeszcze ludzie co tak myślą
  • Gość
    03.10.2016 22:06
    Bezsensowna informacja. Rownie dobrze mozemy napisac artykul ze matka Hitlera nie dokonala aborcji i stalo sie jak stalo.
  • paulus
    03.10.2016 23:15
    W tym temacie widac pare zasadniczych pytan ,ktore powinni sobie zadac wszyscy walczycy o "watpliwe",bo nie Boza ...W O L N O S C I !.Czy umrzec (dla prawdy X przykazan) nie znaczy narodzic sie dla Boga,do wiecznego zycia .A zabic nie znaczy umrzec na zawsze.Szczesc Boze.
  • GoscAlina
    04.10.2016 10:08
    Urodziłem troje dzieci z ciąży zagrożonej. Przy pierwszym porodzie o mały włos nie bo by mnie i dziecka. Wyrwali nad z objec śmierci. Zdecydował urodzić jeszcze swoje dzuec przy trzecim dziecku miałam porażenie nerwów. Na szczęście chodzę a syn wyzdrowial. To dziecko miało małe szanse na przeżycie. Udało się . Więcej bym nie ryzykowala. Ja miałam po prostu szczęście. To byl mój wybór
  • M
    04.10.2016 12:45
    To było prawie 100 lat temu, ginekolog działał na zasadzie chybił-trafił. Teraz ginekolodzy mają inne możliwość. Są w stanie przewidzieć, czy dziecko będzie żyć, czy nie, czy będzie zdrowe i ewentualnie czy będzie możliwość jego leczenia. I należy zauważyć rzecz najważniejszą, że kobieta MIAŁA WYBÓR.
    • Gość
      04.10.2016 19:49
      Zawsze wybór to wola Boża. A co ciekawe: wielu lekarzy twierdzi, że nie ma szans na urodzenie żywego dziecka - a jakoś potem zwykle rodzą się żywe dzieci! Jak wierzyć takim niedouczonym ludziom.Przeczytałem ostatnio tekst: jego autor stwierdził: lepiej gdy lekarz nie leczy, niż ma leczyć źle. To może być ważne pytanie dla lekarzy: a może lepiej byłoby abyś nie leczył. zaprzestał pracy jeśli masz przyczyniać się do rozwoju cywilizacji śmierci. Ratuj swoją duszę (Por. przypowieść o bogaczu i Łazarzu) - póki na to czas!
  • K.
    04.10.2016 14:36
    Chyba niektórzy nie czytają ze zrozumieniem. Z tekstu wynika że matka papieża miała wybór. Nikt jej do niczego nie zmuszał. Sama mogła wybrać czy chce urodzic. Chciała bym aby moja córka też miała wybór kiedy takowy będzie potrzebny.
  • Gośćnieprawda
    04.10.2016 14:39
    cięcie sesarskie było znane od starożytnosci
  • Flądra.
    04.10.2016 17:12
    Kobieta miała wybór. Dlatego dziecko wykształciło sie na tyle zdrowe by sie urodzić. Ale kiedy kobieta jest zmuszona będzie nosić ciąże w depresji, w żalu. Dziecko to wyczuje.
  • Gość
    05.10.2016 08:36
    Ale manipulacja. W tym czasie był calkowity zakaz aborcji.
  • Gość
    05.10.2016 13:31
    Pis jest wielki
  • Mila
    05.10.2016 14:21
    A całkowity zakaz aborcji znieśli w 1932 roku, kiedy Karol Wojtyła miał dwanaście lat. Starajcie się dalej. :))
  • Gość
    06.10.2016 09:31
    Tylko zauważmy że w tamtym okresie nie było dokładnych też badań.Teraz lekarz mówiąc że nie przeżyłem porodu jest tego pewny min w 90 %. Więc chyba mogę mieć wybór czy chce osierocic 2 dzieci czy by chociaż 1 miało mamę i rodzinę pełną.
  • Gość
    18.10.2016 13:51
    Przecież to nie jej zdjęcie!!!
  • Gość
    10.11.2016 18:13
    Kiedyś a dzis.to jak niebo i ziemia w medycynie
  • Gość
    10.11.2016 20:42
    Mila... W zagrożeniu życia matki zawsze można było zabić dziecko tak jak dziś
  • Józef S.
    26.12.2017 01:15
    Nie zabijaj ! Budowa wątpliwej wartości "szczęścia" jednego dziecka na zbrodni zabójstwa drugiego jest sprzeczna z logiką.
  • tomaszz
    23.03.2018 11:23
    Kiedyś koledze, który twierdził że do pewnego momentu ciąży nie można mówić o żywym człowieku tylko o płodzie bez cech ludzkich, zadałem pytanie.
    "Gdyby Twoją żonę będącą w ciąży jakiś bandyta skopał i ona by poroniła to oskarżałbyś go w sądzie o utratę 100g biomasy czy o zabicie dziecka?"
    Przemilczał moje pytanie.
  • Eeeeee
    23.03.2018 21:20
    Ludzie często popełniają błędy myślą że jak usuną to problem z głowy ale wyrzuty sumienia zostaną na zawsze. Bóg wybrał kobiety za matki bo myślał że są mądrzejsze od mężczyzn ale się pomylił co do niektórych,jak można zabić małe bezbronne dziecko, są okna życia różne wyjścia sytuacji niezabijanie nam dano życie i my dajmy
    • Gość
      29.03.2018 09:10
      Skąd to przekonanie, że każdej kobiecie po aborcji będą towarzyszyły wyrzuty sumienia? Jak bardzo trzeba być ograniczonym, żeby nie wiedzieć że KAŻDY Z NAS JEST INNY i odczuwa inaczej? A co do niemądrych kobiet. Jestem przekonana, że gdyby to mężczyźni mieli rodzić dzieci, to dawno byśmy wyginęli, bo skrobaliby się na lewo i prawo. Znam wiele przypadków, w których to kobieta stała na straży nienarodzonego życia, bo facet był z ciąży niezadowolony.
  • Olllaa
    24.03.2018 11:13
    Bóg dał ludziom wolną wolę,prawo wyboru.Mam wrażenie,że teraz wszyscy chcą zastąpić Boga na ziemi.Kazdy ma prawo do wolnego wyboru,niezależnie od opcji politycznej,która niestety bardzo wchodzi z butami w nasze życie. Kobieta,która decyduje się na aborcję będzie kiedyś za to rozliczona...dla ludzi wierzących to oczywiste, dla niewierzących potrzebne są zapewnienia o karach dla takich kobiet.Dla mnie to paranoja co się dzieje w tym kraju!Dla mnie jako osoby wierzącej człowiek ma wolną wolę i wolny wybór!
    • WojCiech
      26.03.2018 22:14
      Patrząc od politycznej strony, każdy powinien być równy wobec prawa. A aborcja to przecież zabicie niewinnego człowieka i takie sprawy powinny iść do sądu.
    • WojCiech
      26.03.2018 22:23
      Po drugie - finansowanie zabijania nienarodzonych dzieci. Nie może być tak, żeby dokonywano tego za publiczne pieniądze. Nie może być też zmuszania lekarzy do robienia czegoś czego nie chcą robić. Poza tym to zgadzam się z Olllaa każdy ma wolną wolę i ponosi konsekwencje za swoje czyny.
  • Franciszka
    24.03.2018 13:52
    O ile wiem w roku 1919 aborcje były zabronione i wątpię by lekarz namawiał do nielegalnego zabiegu
  • Qwerty
    24.03.2018 19:21
    Jakkolwiek by nie było, czy to jest dobre czy nie, to i tak powinna być wolna wola
  • Gość
    29.03.2018 09:02
    Nawet jeśli ktoś oferował jej aborcję, to nikt jej do niej nie zmusił. Jak widac MIAŁA WYBÓR, a pro-liferzy chcą zmuszać do rodzenia, odbierając wybór i to jest chore. Urodziłam się w latach 80, kiedy to aborcja była ogólnie dostępna. Mojej mamie na pierwszej wizycie lekarz zasugerował zabieg, ale zdecydowała, że chce urodzić. Więc pojmijcie to wreszcie fanatycy linczowania kobiet, że wolny wybór nie zawsze oznacza wybranie przerwania ciąży. Nie róbcie z nas istot niemyślących, które nie potrafią podjąć nawet tej trudnej decyzji. Mamy swoje sumienia i tylko tam na górze będą nas z niego rozliczać.
  • Sylwia
    10.03.2019 14:23
    Jeśli jesteś katolikiem i wiesz dosadnie,co znaczją słowa "Nie zabijaj" to wiesz co jest moralne a co nie- proste. I gdybanie oraz rozmyślanie tego zdania, na słowo"wybór" czyni Cię kątem -własnego sumienia. Takie osoby nie powinny przyjmować Komunii Sw. Jezus w takich duszach przeżywa mekki.
  • Matka z PRL
    17.04.2020 09:34
    Matka z PRL -u Mam troje dzieci , w 1979 r zaszłam w trzecią ciążę . Będąc na wizycie u Pani Ginekolog, wspomniałam, że trochę mi nie pasuje ta ciążą bo właśnie zaczęłam studiować, poza mam grupę RH minus, a Pani doktor na to - nie ma problemu , możemy dokonać aborcji jest dozwolona, jestem katoliczką więc prawne zezwolenie mnie nie interesuje, urodziłam w siódmym miesiącu syna 1600 g. zdrowy mimo, że wystąpił konflikt / miał przetaczaną krew/. dzisiaj ma 40 lat i jesteśmy z niego dumni.
  • Matka z PRL
    17.04.2020 09:43
    Mój trzeci syn nie był planowany, na początku ciąży występowały krwawienia, lekarka zasugerowała aborcję, była wtedy prawnie dozwolona i co z tego, ja miałam swoje sumienie, donosiłam ciążę do 7-go miesiąca . Wystąpił konflikt / mam RH - / Przetoczono synowi krew / za darmo/ Dziś ma lat i jesteśmy z niego dumni.
  • Agul
    17.04.2020 14:01
    Hmmm przecież aborcja do roku 1932 była przecierz aborcja do roku 1932 byla zabroniona w Polsce. Więc jak jej mogli proponować ??
  • Agul
    17.04.2020 14:09
    Mysle ze ten artykuk to Bzdura.
  • Dawid
    17.04.2020 21:36
    Czy można prosić o źródła tych informacji? Jakieś dowody?
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Archiwum informacji

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6