• Scott
    21.01.2012 09:38
    No i tak to wygląda z tym co Boże, zawsze z czasem znajdzie aprobatę w Kościele. Natomiast to co ks. Natanek głosi, pomimo forsowania- co de facto sensu nie ma bo Jezusa już chcieli za Jego czasów zrobić królem ale uciekł, bo nie o to chodzi... Nie ma zwyczajnie sensu, i tylko oddziela od Jezusa którego Ciałem jest przecież Kościół wg. św Pawła...
    • Karmelito
      21.01.2012 20:42
      Nie rozumiem skąd katolicy maja taką awersję do Drogi Neokoatechumenalnej, która działa w łączności z papieżem i biskupem diecezji. Każdorazowo katechezy neokatechumenalne sa gloszone po wyrażeniu zgody przez proboszcza parafii. Każda wspólnota ma pośród siebie prezbitera, który jest ważnie wyświęconym kapłanem. Poza tym u jednego z komentatorów widzę, że kieruje się uprzedzeniami i zasłyszanymi plotkami, ponieważ komunia jest podczas eucharystii odbywającej się we wspólnocie neokatechumenalnej jest przyjmowana na stojąco. Obrzęd eucharystii posiada wszystkie elementy mszy rzymskiej z tym, że ze względów na fakt, ze droga jest inicjacja, czyli wprowadzeniem w świadome chrześcijaństwo osób, które często stały obok, albo poza Kościołem podkreśleniu ulegają pewne wymiary eucharystii, np. wspólnotowość. Kroczenie DN nie jest obowiązkowe. Jeli komuś ta duchowość, czy forma nie odpowiada to niech szuka sobie innej.Mozliwości jest wiele. Piękne w Kościele Powszechnym jest to , że mamy taką różnorodność duchowości ale i obrządków, które pozostaja w pełnej łączności i posłuszeństwie w stosunku do Papieża.
  • MariuszSadowski
    21.01.2012 09:49
    Celebracje pozamszalne są zatwierdzone. Natomiast Msza ma być celebrowana wg rubryk Mszału Rzymskiego. O tym mówi art 13 Dyrektorium. I DN nie może z Mszą zamykać się w salkach tylko Msza ma być dostępna publicznie gdyż Msza jest sprawą publiczną Kościoła.
    Może skończy się wreście Komunia na siedząco i to że komunikują się jednocześnie z kapłanem.
  • kiernik
    21.01.2012 13:43
    DN to S E K T A !!!!
  • Jacek
    21.01.2012 17:06
    Od paru lat komunia w DN jest na stojąco
    • Ania
      21.01.2012 19:10
      Ksiądz (należący do Neo) prowadzący rekolecje dla pewnej grupy parafialnej ( nie Neo) powiedział podczas odprawianej przez niego Eucharystii, że dzisiaj będziemy przyjmować Komunię Św. na siedząco i na rękę, co było dla nas zupełnym zaskoczeniem. Było to już po tym, jak Neo miał nakazane wycofać się z tej praktyki.
      • Jacek
        21.01.2012 23:23
        Sposób przyjmowania Komunii Św. w DN miał się zmienić i się zmienił - co na własne oczy widzę w mojej wspólnocie, a także podczas eucharystii na których spotykają się wspólnoty z mojej diecezji. A księdzu który odprawia po swojemu najlepiej wyjaśnić, że postępuje niewłaściwie.
    • MariuszSadowski
      23.01.2012 15:43
      Szkoda że nie na klęcząco.
  • Kazimierz
    21.01.2012 22:19
    Mam całkowity mętlik; z jednej strony Kiko mówi:

    „Jest to historyczna chwila, na którą czekaliśmy: Kościół uznaje wartość tej inicjacji chrześcijańskiej, którą najpierw dogłębnie zbadał i zaaprobował. Ale Kongregacja ds. Kultu Bożego uznała, że należy także poznać ją pod względem liturgicznym. I teraz pieczętuje to, mówiąc, że te celebracje, które wyznaczają kolejne etapy dojrzewania chrześcijańskiego nowego człowieka, są właściwe”,

    Z drugie strony dowiaduję się, że:

    „Benedykt XVI wygłosił przemówienie. Podkreślił, że wspomniane celebracje nie są w ścisłym tego słowa znaczeniu celebracjami liturgicznymi, ale stanowią część itinerarium wzrastania w wierze”.
    http://ekai.pl/wydarzenia/temat_dnia/x50571/wnoscie-wklad-w-sprawe-ewangelii/

    To co w końcu zostało zatwierdzone: celebracja liturgii, czy nie liturgii?
  • MariuszSadowski
    22.01.2012 11:11

    tłumaczenia na kolanie słów papieża z dzisiejszej audiencji

    Jakiś czas temu dano mi do przeczytania dekret zatwierdzający obrzędy z "Dyrektorium katechetyczego Drogi Neokatechumenalnej", które nie są obrzędami ściśle liturgicznymi, ale są częścią drogi wzrostu w wierze. Jest to kolejny element, który wskazuje, z jaką starannością Kościół towarzyszy wam w rozeznawaniu tego, co stanowi wasze bogactwo, mając także na względzie komunię i harmonię całości Ciała Kościoła.

    To daje mi okazję do krótkiej refleksji nad wartością liturgii. Sobór Watykański II określa ją jako dzieło Chrystusa-Kapłana i Jego Ciała, którym jest Kościół (por. KL, 7). Na pierwszy rzut oka może się to wydawać dziwne, bo wydaje się, że dzieło Chrystusa wyznaczają historyczne zbawcze czyny Jezusa, Jego męki, śmierci i zmartwychwstania. W jakim sensie, to liturgia jest dziełem Chrystusa? Męka, Śmierć i Zmartwychwstanie Jezusa są nie tylko wydarzeniami historycznymi, gdyby dotrzeć i wniknąć w historię, ale także poza nią są zawsze obecne w sercu Chrystusa. W liturgii Kościoła jest żywa obecność zmartwychwstałego Chrystusa, która uobecnia i uskutecznia dla nas to samo Misterium Paschalne, dla naszego zbawienia wprowadza nas w ten akt oddania, że ​​jego serce jest zawsze obecne i daje nam udział w tajemnicy paschalnej. To dzieło Pana Jezusa, który jest prawdziwą treścią liturgii, wchodząc w obecność tajemnicy paschalnej, jest również dziełem Kościoła, który, jak jego ciało, jest niepowtarzalną jednością z CHrystusem - Totus Christus caput et corpus, jak mówi św. Augustyn. Poprzez celebrację sakramentów Chrystus zanurza nas w tajemnicę paschalną abyśmy mogli przejść ze śmierci do życia, z grzechu w nowe życie w Chrystusie.

    Dotyczy to szczególnie Eucharystii, która oprócz tego że jest szczytem życia chrześcijańskiego, jest także kamieniem węgielnym do odkrycia jego sensu, do czego dąży neokatechumenat. Jak macie zapisane w Statucie, "Eucharystia jest niezbędna dla Neokatechumenatu, jako katechumenatu pochrzcielnego małych współnot wspólnot" (art. 13 § 1). I właśnie po to, , aby ułatwić zbliżenie się do bogactwa życia sakramentalnego ludziom, którzy odeszli od Kościoła, lub nie otrzymali wcześniej odpowiedzniej katechizacji, Droga Neokatechumenalna może odprawiać niedzielne Eucharystie w małych wspólnotach, po pierwszych nieszporach niedzieli, zgodnie z zarządzeniami biskupa diecezjalnego (por. Statut, art. 13 § 2).
    Ale każda celebracja Eucharystyczna jest działaniem jednego Kościoła Chrystusowego i dlatego z zasady jest otwarta dla wszystkich tych, którzy należą do tego Kościoła. Ten publiczny charakter Najświętszej Eucharystii wyraża się w fakcie, że każda celebracja Mszy Świętej jest ostatecznie zarządzana przez biskupa jako członka Kolegium Biskupów, odpowiedzialnego za Kościół partykularny lokalny (por. Sobór Watykański II, Konstytucja dogmatyczna o Kościele, 26).
    Obrzędy celebrowane w małych wspólnotach, regulowane przez przepisy ksiąg liturgicznych, które powinny być wiernie przestrzegane, zgodnie ze szczegółowymi rozporądzeniami zapisanymi w Statucie Drogi, mają za zadanie pomóc tym, którzy przechodzą Drogą Neokatechumenalną, aby otrzymać łaski? Aby został włączonymi w zbawczą tajemnicę Chrystusa, który pozwala, aby chrześcijańskie świadectwo mogło rónież nabrać cech radykalnych.
    Jednocześnie, stopniowy wzrost w wierze poszczególnych osób jak i małych wspólnot powinien wspierać ich integrację w życie Kościoła, tej większej wspólnoty, to jest parafialnych celebracji liturgicznych, w których i dla których realizowany jest neokatechumenat (por. Statut, art . 6), w zwyczajnej formie liturgii. Mimo to, że Droga jest ważne, nie wolno się separować od wspólnoty parafialnej gdyż to w celebracji wspólnotowej Eucharystii jest prawdziwe miejsce jedność nas wszystkich, gdzie Pan obejmuje nas w różnych poziomach naszej duchowej dojrzałości i jednoczy nas w jeden chleb, czyniąc nas jednym ciałem (por. 1 Kor 10,16).

    Za brevirium.blogdpot.com
  • MariuszSadowski
    22.01.2012 11:13

    tłumaczenia na kolanie słów papieża z dzisiejszej audiencji

    Jakiś czas temu dano mi do przeczytania dekret zatwierdzający obrzędy z "Dyrektorium katechetyczego Drogi Neokatechumenalnej", które nie są obrzędami ściśle liturgicznymi, ale są częścią drogi wzrostu w wierze. Jest to kolejny element, który wskazuje, z jaką starannością Kościół towarzyszy wam w rozeznawaniu tego, co stanowi wasze bogactwo, mając także na względzie komunię i harmonię całości Ciała Kościoła.

    To daje mi okazję do krótkiej refleksji nad wartością liturgii. Sobór Watykański II określa ją jako dzieło Chrystusa-Kapłana i Jego Ciała, którym jest Kościół (por. KL, 7). Na pierwszy rzut oka może się to wydawać dziwne, bo wydaje się, że dzieło Chrystusa wyznaczają historyczne zbawcze czyny Jezusa, Jego męki, śmierci i zmartwychwstania. W jakim sensie, to liturgia jest dziełem Chrystusa? Męka, Śmierć i Zmartwychwstanie Jezusa są nie tylko wydarzeniami historycznymi, gdyby dotrzeć i wniknąć w historię, ale także poza nią są zawsze obecne w sercu Chrystusa. W liturgii Kościoła jest żywa obecność zmartwychwstałego Chrystusa, która uobecnia i uskutecznia dla nas to samo Misterium Paschalne, dla naszego zbawienia wprowadza nas w ten akt oddania, że ​​jego serce jest zawsze obecne i daje nam udział w tajemnicy paschalnej. To dzieło Pana Jezusa, który jest prawdziwą treścią liturgii, wchodząc w obecność tajemnicy paschalnej, jest również dziełem Kościoła, który, jak jego ciało, jest niepowtarzalną jednością z CHrystusem - Totus Christus caput et corpus, jak mówi św. Augustyn. Poprzez celebrację sakramentów Chrystus zanurza nas w tajemnicę paschalną abyśmy mogli przejść ze śmierci do życia, z grzechu w nowe życie w Chrystusie.

    Dotyczy to szczególnie Eucharystii, która oprócz tego że jest szczytem życia chrześcijańskiego, jest także kamieniem węgielnym do odkrycia jego sensu, do czego dąży neokatechumenat. Jak macie zapisane w Statucie, "Eucharystia jest niezbędna dla Neokatechumenatu, jako katechumenatu pochrzcielnego małych współnot wspólnot" (art. 13 § 1). I właśnie po to, , aby ułatwić zbliżenie się do bogactwa życia sakramentalnego ludziom, którzy odeszli od Kościoła, lub nie otrzymali wcześniej odpowiedzniej katechizacji, Droga Neokatechumenalna może odprawiać niedzielne Eucharystie w małych wspólnotach, po pierwszych nieszporach niedzieli, zgodnie z zarządzeniami biskupa diecezjalnego (por. Statut, art. 13 § 2).
    Ale każda celebracja Eucharystyczna jest działaniem jednego Kościoła Chrystusowego i dlatego z zasady jest otwarta dla wszystkich tych, którzy należą do tego Kościoła. Ten publiczny charakter Najświętszej Eucharystii wyraża się w fakcie, że każda celebracja Mszy Świętej jest ostatecznie zarządzana przez biskupa jako członka Kolegium Biskupów, odpowiedzialnego za Kościół partykularny lokalny (por. Sobór Watykański II, Konstytucja dogmatyczna o Kościele, 26).
    Obrzędy celebrowane w małych wspólnotach, regulowane przez przepisy ksiąg liturgicznych, które powinny być wiernie przestrzegane, zgodnie ze szczegółowymi rozporądzeniami zapisanymi w Statucie Drogi, mają za zadanie pomóc tym, którzy przechodzą Drogą Neokatechumenalną, aby otrzymać łaski? Aby został włączonymi w zbawczą tajemnicę Chrystusa, który pozwala, aby chrześcijańskie świadectwo mogło rónież nabrać cech radykalnych.
    Jednocześnie, stopniowy wzrost w wierze poszczególnych osób jak i małych wspólnot powinien wspierać ich integrację w życie Kościoła, tej większej wspólnoty, to jest parafialnych celebracji liturgicznych, w których i dla których realizowany jest neokatechumenat (por. Statut, art . 6), w zwyczajnej formie liturgii. Mimo to, że Droga jest ważne, nie wolno się separować od wspólnoty parafialnej gdyż to w celebracji wspólnotowej Eucharystii jest prawdziwe miejsce jedność nas wszystkich, gdzie Pan obejmuje nas w różnych poziomach naszej duchowej dojrzałości i jednoczy nas w jeden chleb, czyniąc nas jednym ciałem (por. 1 Kor 10,16).

    Za breviarium.blogspot.com
  • henjo
    23.01.2012 12:14
    Dobrze że Gość o tym pisze, bo po komentarzach widać, wciąż są tacy, którzy "wiedzą lepiej niż papież". I bardzo dobrze, że owe celebracje zostały zaakceptowane!
    • Ajja
      23.01.2012 18:28
      Hejno, ale z tego co przekazał Ojciec Święty nie wynika że Neo-Eucharystie zostały zatwierdzone ze wszystkimi swoimi elementami. Patrz punkt 13 Dyrektorium. "Eucharystia" ma być celebrowana jak to bywa w Rycie Rzymskim.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Archiwum informacji

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6