Ogólną teorię systemów zapoczątkował w latach 30. XX w. Ludwig von Bertalanffy, nadając jej naukowy charakter. Autorowi artykułu zapewne chodzi o współczesne rozumienie systemu z licznych prac Chris Argyris ( 1923 - 2013), który był amerykańskim biznesmenem, profesorem Uniwersytetu Harvarda w dziedzinie edukacji i zachowań organizacyjnych. Jego chyba najbardziej znaną pozycją jest „Knowledge for Action: A Guide to Overlooking Barriers to Organizational Change and On Organizational Learning”. Należy też wymienić Petera Sange (ur. w 1947) amerykańskiego teoretyka zarządzania, twórcy i propagatora idei rozwijania organizacji uczących się. Jedna z jego znanych prac to „Piąta dyscyplina: teoria i praktyka organizacji uczących się.”
Bardzo dobrze, że takie warsztaty maja miejsce. Bardzo dobrze, że rozwijamy holistyczne i systemowe patrzenie na problem katechetyki w szkole.
Niestety nasuwa się przykre spostrzeżenie, że Ciekawość, aktywność, szacunek to wartości dawno odkryte przez pedagogikę, później przez psychologię, a zapomniane w praktyce klasowo-lekcyjnej. Przecież, pomimo nowinek technicznych, uczymy dzieci tak jak XIX w.
Dobrze, że nie mówimy: Ciekawość to pierwszy stopień do piekła. ;)
Bardzo dobrze, że takie warsztaty maja miejsce. Bardzo dobrze, że rozwijamy holistyczne i systemowe patrzenie na problem katechetyki w szkole.
Niestety nasuwa się przykre spostrzeżenie, że Ciekawość, aktywność, szacunek to wartości dawno odkryte przez pedagogikę, później przez psychologię, a zapomniane w praktyce klasowo-lekcyjnej. Przecież, pomimo nowinek technicznych, uczymy dzieci tak jak XIX w.
Dobrze, że nie mówimy: Ciekawość to pierwszy stopień do piekła. ;)