• Fryderyk
    18.11.2017 10:29
    Zamordyzm.
    • a Ty myślałeś że Kościół
      18.11.2017 12:40
      to publiczny klub dyskusyjny? Nie ma większych instytucji, stowarzyszeń, korporacji czy organizacji politycznych w których nie obowiązywałby ustalony porządek i ład.
      • Fryderyk
        18.11.2017 13:23
        Oczywiście, że wiem, że KK to nie jest instytucja demokratyczna. Natomiast myślą wróciłem ok. 21 wieków wstecz i przypomniałem sobie po co przyszedł i co zrobił z faryzeuszami Pan Nasz Jezus Chrystus.
      • Koślawa Twoja wiedza
        18.11.2017 14:50
        Nie ma instytucji demokratycznych w znaczeniu podanym powyżej przeze mnie. A Twój pokaz pobożności z tego wątku i prostacka, wzgardliwa wypowiedź pod tekstem o spotkaniu księży psychiatrów - świadczą, że bliżej Ci do sekty Palikota.
  • 1
    18.11.2017 10:35
    jeden ksiadz za popieranie partii politycznej jest chwalony i zmysla lub powtarza klamstwo za klamstwem i nikt nie reaguje a drugi ksiadz za mowienie prawdy ma zakazy.Jednym slowem Kosciol w Polsce zapisal sie do jednej z partii politycznych.Problem w tym,ze jednak wiekszosc wiernych niechce tej partii wbrew propagandzie
    • Gość
      18.11.2017 11:26
      @1 Zgadza się! Jeden (ks. Boniecki) za głoszenie kłamstw i publiczne chwalenie grzechów ciężkich (czynny homoseksualizm i samobójstwo) jest chwalony przez media lewicowe i wrogie Kościołowi a drugi (ks. Rydzyk) za mówienie prawdy jest przez te same media opluwany i głoszone są bezczelne kłamstwa na jego temat!
      Co do propagandy to niech przemówią czyny a nie słowa zgodnie z tym co mówił Pan Jezus! Tu jasno widać że ks. Boniecki powinien już być dawno przeniesiony do stanu świeckiego bo publicznie sieje zgorszenie. Trzeba modlić się za jego nawrócenie by skorzystał z łaski Miłosierdzia Bożego!
      • 1
        18.11.2017 21:12
        zacytuj no Bonieckiego odnosnie homoseksualistow skoro go publicznie oskarzyles?Zobaczymy czy piszesz prawde.Jesli go pomowiles ty przeprosisz jesli ja sie myle to ja przeprosze bo przeciez inaczej spowiedz nasza bedzie swietokradzka a wiec nie bedziemy juz mogli przystapic do Komunii.Chcialbym miec pewnosc robiac rachunek sumienia..No prosze...Czy ateista moze byc satanista?Mozesz mi to wyjasnic?No i zacytuj no te slowa Bonieckiego pochwalajace samobojstwo.To co piszsze to sa ciezkie oskarzenia i bardzo prosze o wyjasnienie.
      • 1
        18.11.2017 21:15
        "Modlmy sie za zamordowanych w Smolensku"...tak ksiadz w Radio Maryja rozpoczal Rozaniec.Kto i przez kogo w Smolensku zostal zamordowany?
    • Nie pękaj prymus
      18.11.2017 13:02
      Nie jest tak źle jak mniemasz. Tym bardziej, że ks. Boniecki może się nadal wypowiadać do woli w swoim prasowym dodatku do Gazety Wyborczej a i spotkań z fanami nikt mu chyba tak jak przy poprzednim zakazie nie zabroni. Poza tym pozostają jeszcze tacy duchowni - jak m.in. księża Lemański, Sowa, Wierzbicki, bp Pieronek i czekające na nich ambony w postępowych mediach.
      • 1
        18.11.2017 17:56
        nie pierwszy to raz,ze swietych w kosciele sie przesladuje.Bo Boniecki czy sie wam to podoba czy nie kroczy do swietosci i wszystko na to wskazuje,ze dojdzie.Tak jak kiedys o.Pio.I tego mu z calego serca zycze bo zasluguje na to jak malo kto czy sie to wam podoba czy nie
  • AB
    18.11.2017 10:47
    To jest dobra decyzja dla wiernych i dla księdza Bonieckiego
    • Gosc
      18.11.2017 11:27
      Dla wiernych - ale jakiego kościoła ? Narodowo pisowski ?
      • Gość
        18.11.2017 11:45
        Do moderatora Dlaczego Pan udostępnia takie wpisy?
        Całkiem inny moderator
        A czemu nie?
      • Gość
        18.11.2017 11:48
        Katolickiego. Katechizm Kościoła Katolickiego nie został napisany pod dyktando PiS-u, choćbyś nie wiem jak bardzo starał się to udowodnić.
      • Gość
        18.11.2017 11:49
        Zgodnie z Twoją logiką należałoby napisać że Ty pewnie do frakcji ateistyczno-liberalnej... Ale Kościół jest jeden a Ty sam ustawiasz się poza nim.
    • Awa
      18.11.2017 19:13
      Awa
      Zaskoczę:zakaz niepotrzebny zrobi z niego męczennika. I tak dla jednych będzie sztandarowym intelektualistą dla innych ksiedzem na manowcach.Zakazy nakazy tego nie zmienią.
  • Rafał
    18.11.2017 10:59
    Za pózno... Juz niech ten zakaz będzie ostateczny
    • Gosc
      18.11.2017 11:19
      To może też taki zakaz dla Ciebie ?
      • Gość
        18.11.2017 11:57
        Miło mądrego posłuchać. Dobrze, że masz argumenty, a nie walisz po prostu ad personam:)
        A tak na serio - zakaz faktycznie powinien być mocniejszy niż poprzedni, bo poprzedni nie spełnił swojej wychowawczej funkcji. Niekoniecznie ostateczny (Kościół niedający szansy nawrócenia nie byłby dobrym Kościołem), ale na pewno dotkliwszy.
  • Aha
    18.11.2017 11:18
    Gdyby kózka nie skakała... Zastanawia mnie tylko, czy x Boniecki jest taki naiwny, czy intencjonalnie jątrzy?
    • trydentina
      18.11.2017 11:21
      masoni tak mają ze jątrzą i chcą rozbić Kościół od środka lewactwem.
    • Gość
      18.11.2017 11:28
      Daj Boże by to była tylko naiwność. Bo publiczne chwalenie grzechów ciężkich przez ks. Bonieckiego wiedzie do słów Jezusowych - Kto by się stał powodem grzechu dla jednego z tych małych, którzy wierzą, temu byłoby lepiej uwiązać kamień młyński u szyi i wrzucić go w morze (Mk 9,42).
    • KJ
      18.11.2017 17:46
      Całkowicie się z Tobą zgadzam - jeszcze kilka dni temu uważałem go za dobrotliwie-prostolinijnie-naiwnego. Ale po tym wyskoku z LGBTQWERTY... Patrząc na to z boku, może się wydawać agentem, któremu ktoś kazał zrobić z siebie ofiarę, by móc walić znów w Kościół. Gdybym nie był sceptyczny wobec teorii spiskowych, to chyba tak bym pomyślał.
  • Gość
    18.11.2017 11:55
    Czy to nie jest już dywersja? Miał poprzedni zakaz, który zdjęto nakazując mu rozważne dobieranie słów. Dywersja zawsze była karana mocniej niż pierwsze przewinienie - a tu mamy tę samą karę, w dodatku niepełną, skoro pozostawia się mu możliwość MEDIALNYCH wypowiedzi na łamach Tygodnika Powszechnego (który przecież należy do mediów). Absurd jakiś niewychowawczy dzieje się, kiedy z jednej strony kiwamy na dziecko paluszkiem, a z drugiej polubownie czochramy mu fryzurę.

    A druga sprawa - komentarze z serii "jakiego kościoła bronimy - narodowo pisowskiego?" To mi przypomina absurd numer dwa: Fabryka mebli zatrudnia stu pracowników, i nagle dziesięciu zaczyna się buntować, że oto odtąd fabryka ma produkować żelki, że ich prawa są ograniczane, bo jest mało żelek i oni się czują szykanowani. No ludzie - Kościół nie jest pod dyktando, nauczanie Kościoła nie jest pod dyktando i Prawo Kanoniczne nie jest pod dyktando. Albo Ci się to podoba, wierzysz, że Kościół "mądrze gada", ufasz tradycji i przede wszystkim Słowu Bożemu - albo Ci się nie podoba. Ale jak Ci się nie podoba, to przestań błazeńsko udawać, że Twoje słowa są "lepszą wersją prawdy" - tylko po prostu spakuj gumiaki i idź mieszkać do mamusi. Czy tam do lasu.
    Chora sytuacja się robi, kiedy niektórym wydaje się, że są tacy ważni, że mogą sobie ot tak naginać rzeczywistość i prawdę.
  • cacy
    18.11.2017 13:18
    Św. Tomasz z Akwinu i jego pisma też były zakazane oraz publicznie spalone na Sorbonie, po procesie inkwizycyjnym. Mądrzejszych głupi prześladują, bo nie potrafią pojąć, są urażeni tym, co ich przerasta. Ot co.
  • Anna
    18.11.2017 14:01
    A szacunek dla straszych gdzie? Wstyd mi za was!
    • Aha
      18.11.2017 15:59
      Wiadomo, jak jakiś starszy pan kopnie psa, albo przywiąże na krótkim łańcuchu do budy to jest okropnym troglodytą i pozbawionym uczuć osobnikiem. I takiemu panu, choć stary, szacunek się nie należy. Mam nadzieję, że wtedy też stajesz w obronie, bo przecież starszy pan.
      A jak chcesz, to się wstydź, nie ma problemu, tylko stresem sobie życie skracasz.
      pozdro ;)
  • Gość2
    18.11.2017 14:03
    Za późno, mleko się już rozlało. Tego zakazu nigdy nie powinno się cofać, nie rozumiem, jak ksiądz może publicznie i prywatnie głosić rzeczy sprzeczne z Pismem Świętym i nauczaniem Kościoła, którego nie tylko jest członkiem, ale i kapłanem. A zgoda na dalszą współpracę z TP to nieporozumienie. To dawno przestał być tygodnik katolicki. Wstyd! Oczekuję od biskupów jasnego stanowiska w sprawie homoseksualizmu i samobójstw, bo to co nawygadywał ks.Boniecki żadną miarą nie da się pogodzić z katolicyzmem. Chcemy księży duszpasterzy, a nie relatywistycznych gorszycieli. Trzeba się za niego modlić i zamierzam to uczynić.
    • 1
      18.11.2017 18:48
      zo przeczytaj co ma na ten temat do powiedzenia Tygodnik Powszechny
    • gość
      18.11.2017 18:51
      Ktoś tu wyżej pisze o "pisowskim kościele" . Ks. Boniecki nie mówił w rozmowie wTVN o partii, o polityce, lecz głosił poglądy sprzeczne z nauką kościoła( chwalił akt samobójstwa, a wcześniej inne orientacje seksualne , wielbił satanistę Nergala, itp.) Niech się ks, Boniecki zdecyduje , czy chce być kapłanem , czy zwykłym obywatelem lub politykiem i wówczas może wyznawać prezentować dowolne poglądy. Droga wolna.Jesteśmy wolnym , demokratycznym państwem
  • gość
    18.11.2017 15:19
    Pływy PO słabą. Jeszcze kilka lat temu Ks Boniecki był bogiem.
  • E.
    18.11.2017 15:27
    https://www.tygodnikpowszechny.pl/oswiadczenie-tygodnika-powszechnego-150882

    "Tym razem pod adresem ks. Adama przełożeni wysunęli konkretne zarzuty. Pierwszy, dotyczący wpisu na stronie kampanii LGBT, jest zwyczajnie nieprawdziwy, ponieważ ks. Adam żadnego wpisu ani innego aktu wsparcia nie dokonywał; stał się natomiast ofiarą manipulacji, co sam wkrótce wyjaśni w oświadczeniu na stronie zgromadzenia".

    • jureaz
      18.11.2017 19:35
      Jeśli ma się nadmierne parcie na stałą obecność w postępowych mediach, to trzeba być przezornym, uważać by nie zostać wykorzystanym bądź zamanipulowanym (nie pierwszy zresztą raz w przypadku ks. Bonieckiego). Najsmutniejsze jednak że ks. Boniecki poprzez egzaltowaną, pochwalną homilię wygłoszoną na cześć samobójcy, który pozostawił po sobie agresywny "Testament" przepisany z protestów tzw. obrońców demokracji - wziął udział w podsycaniu i nobilitacji bardzo wątpliwego i groźnego kultu politycznego, który zainicjowali jego potencjalni przyszli beneficjenci zmierzający jak widać bez wahania po "nieboszczykach do celu". Choć przedtem pilnie wytykano to PiSowi, m.in. zgorszony wówczas Bp Pieronek (celebrant na pogrzebie nieszczęśnika z Niepołomic).
      • E. do jureaz
        19.11.2017 13:47
        No właśnie, lepiej nie wchodzić do domów celników i grzeszników ani z nimi nie wieczerzać, bo powiedzą, że jesteś taki jak oni, żeś żarłok i pijak.
      • Wymyśliłeś zarzut
        19.11.2017 15:27
        Nie wytykam "chodzenia" tu i tam Zakonnikowi. Uważam jednak, że powinien być przy tym bardziej roztropny i rozważny niż celebryci bez sutanny.
  • Stefan1
    18.11.2017 16:06
    Cóż powiedzieć Marianie zakazują wygłaszać słowa zapominając o swych czasach z dolnego śląska do dziś nie wyjaśnionych.
  • gość
    18.11.2017 16:48
    krótko mówiąc : zgorszenie publiczne
  • 1
    18.11.2017 18:17
    wlasnie przeczytalem co ma do powiedzenia Tygodnik Powszechny na temat Bonieckiego i jesli to prawda a wyglada na to,ze prawda to przelozeni powinni se wstydzic za swoja postawe i publicznie tego ksiedza przerosic i teraz sami na siebie zakaz wypowiedzi nalozyc bo bardzo brzydko postapili.W zacietrzewiniu i zlosci takich spraw sie nie rozwaza.
    • Coś także dla Ciebie,
      18.11.2017 19:57
      ----------- powyżej - jureaz 18.11.2017 19:35 -------------
      A skąd ta brzydka pewność, że decyzja o zakazie została podjęta w zacietrzewieniu i złości? To samo można np. przypisać szybkiej reakcji TP na zakaz Marianów. Po co jednak stawiać takie wymyślone przez siebie insynuacje?
      • 1
        19.11.2017 15:20
        z Ewangelii.Jezusowi tez to lepszy sort czyli faryzeusze zarzucli,ze brata sie z nierzadnicami i zloczyncami...gdyby mogli niejedno zdjecie by mu zrobili i na FS opblikowali.Jego slowa tez po swojemu tlumaczyli ciagnac go przed Sanhendryn.
  • gośc
    18.11.2017 18:51
    80-letni kapłan wywodzący się z przedwojennej inteligencji, z ziemiaństwa, które w owych czasach było ostoją rodziny i Polskości. Wykształcony i samodzielnie myślący - to nie może się podobać jego ludowym zwierzchnikom, ani rewolucjonistom z pisu. Jego zdjęcie na LGTB to ewidentna prowokacja bo zamieszczono bez Jego wiedzy i zgody, jednak inkwizycji pisowskiej to nie obchodzi.
  • taktak
    18.11.2017 19:48
    Widzę, że cenzura działa zgodnie z zasadą: lepiej niewygodne komentarze dłuuuuuuugo weryfikować, nim dopuści się je do dyskusji. Jaki inny powód może być przetrzymywania wpisów, które zostały zamieszczone kilka godzin wcześniej od tych, które są widoczne?

    Od moderatora. Przypadkowego.
    Proszę nie brać swoich domysłów za prawdę. Bo prowadzą Pana na manowce. Powód jest znacznie bardziej przyziemny. Jest sobota. Pan w pracy?

    I jeszcze jedno: ktoś zabrania się Panu zalogować, żeby Pana posty szły bez moderacji? Z jakiegoś powodu się nie chce, ale do inmnych to pretensje i oskarżanie o próbę cenzorowania co?
  • roman17
    19.11.2017 02:54
    Nie często zabieram głos na łamach GN. Jednak dzisiaj jestem zmuszony to zrobić. Ks.A.Boniecki był przez wiele lat redaktorem polskiej wersji OR z polecenia JP II i jednocześnie należał do jego najbliższych współpracowników. Decyzja o kolejnym zakazie wypowiadania się w mediach jest dla mnie tożsame z wymierzeniem policzka św. JPII. O.Rydzyk od lat może paplać bezmyślnie na wiele tematów i nic się nie dzieje. Podobnie wielu księży nawołuje wprost do nienawiści wypowiadając się z pogardą o innych ludziach, co jest niezgodne z głównym przesłaniem Ewangelii i wszystko uchodzi im na sucho. Dla mnie polski KK coraz bardziej zaczyna się mijać z głównym przesłaniem Ewangelii i odchodzić od niego. Kościół, który opiera się na sojuszu z władzą (a taki jest dla mnie obecnie polski KK) nie głosi Ewangelii tylko chce władzy doczesnej. To nie skończy się dobrze.
  • Tytan
    19.11.2017 16:00
    Gazeta Wyborcza - jawnie antykatolicka, wychwala ks Bonieckiego. Czy to znaczy że nagle GW zaczęła dbać o dobro kościoła i wiernych czy może raczej ks Boniecki podąża w niewłaściwym kierunku? Niestety ale odpowiedź na to pytanie tylko potwierdza zasadność nałożenia takiego zakazu.
  • bodo
    19.11.2017 17:09
    Gdyby był tak skuteczny w zdobywaniu dla kleru pieniędzy jak T.Rydzyk, mógłby głosić wszelakie herezje. Mógłby szczuć, pluć i judzić - jak ten z Torunia. Niestety, ksiądz Boniecki tylko głosi miłość bliźniego. Dla przełożonych to za mało. Ale dla ludzi wierzących: to tyle ile akurat dziś trzeba!
  • Bezimienny
    19.11.2017 19:18
    Bezimienny
    Pamiętam opinię pewnego profesora, jeszcze z czasów studiów. Mówił o profesorach - staruszkach, którzy ciągle prowadzą wykłady. Z rozpędu, że nie wypada ich odsunąć.. Różnie. W każdym razie chodziło o to, że był sobie człowiek chodzącą legendą, a młodzi studenci z niego mniej czy bardziej otwarcie szydzili. Bo się pogubił podczas wykładu, bo się potem uniósł, jak coś powiedzieli, bo się obraził - a nie na zimno uwalił na egzaminie. Gdyby tego księdza odsunąć od wykładania, chodziłby sobie w glorii wielkiego profesora. Owszem takiego który już jest staruszkiem i się gubi, ale tak to na starość jest i temu się nikt nie dziwi. A tak, tracił wszystko...

    Myślę, że z księdzem Bonieckim jest podobnie. Nawet redakcja Tygodnika zauważyła, ze jest łatwowierny i łatwo go wykorzystać. No właśnie. Dlatego przełożony nie zakazuje mu wypowiadania się we wszystkich mediach. Pozwala nadal wypowiadać się w Tygodniku Powszechnym, którego ekipa - choć ich działań często nie pochwalam i nie rozumiem - ale na pewno swojego redaktora-seniora szanuje.

    Rozumiecie w czym rzecz? Chodzi o to, by ksiądz Boniecki nie roztrwonił do końca nimbu bycia wielkim człowiekiem, na jaką to opinię pracował przez wiele lat. Pozwolono mu się wypowiadać tam, gdzie na większe wpadki mu nie pozwolą. Nie myślcie więc o tym jako o cenzurze, ale o bronieniu dobrego imienia tego wielkiego kapłana.... I piszę to, choć czasem się z jego wypowiedziami nie zgadzam.
  • Anna Panna
    19.11.2017 23:40
    Dostał zakaz - zdjęto zakaz - dostał zakaz - zdjęto zakaz - dostał zakaz - zdjęto zakaz - dostał zakaz - zdjęto zakaz - dostał zakaz - zdjęto zakaz - dostał zakaz - zdjęto zakaz - dostał zakaz - zdjęto zakaz ....
  • obserwator
    20.11.2017 09:12
    Tymi zakazami nasz Katolicki Kościół tylko się ośmiesza. Ksiądz Boniecki ma swoje - zasłużone - miejsce w historii współczesnego kościoła w tym kraju i żaden zakaz tego nie przekreśli. Ani decyzja Zgromadzenia Marianów, ani żadnej kurii. A sól w oku czasem się przydaje, bo powoduje szybką zmianę nastroju - od samozadowolenia do łez.
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Archiwum informacji

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6