Pierwsi chrześcijanie wierzyli w to, że w Otchłani doszło do zmartwychwstania, św. Paweł swojej nauce podkreślał naukę o wyzwoleniu samych dusz z Otchłani bez zmartwychwstania wkrótce doszło do połączenia dwóch nauk w Kościele Pierwotnym - tj. o zmartwychwstaniu w Otchłani i o wyzwoleniu z Otchłani samych dusz jednak "zmartwychwstanie" w Otchłani było wyjątkiem i tyczyło się właśnie Maryi czyli chodziło o jej Wniebowzięcie - to korzeń dogmatu o Wniebowzięciu. To bardzo ważna i znamienna rzecz ponieważ to pokazuję, że Pierwotny Kościół wierzył w to, że Maryja została wzięta do Nieba duszą i ciałem. Wewnętrzne oblicze wiary Wniebowzięcia znajduję się właśnie w Ap św. Jana 12, 1-2 "Niewiasta obleczona w słońce i księżyc pod Jej stopami a na Jej głowie wieniec z gwiazd dwunastu". Znamienne jest, ze św. Paweł mówi o tej nauce bowiem, Judaizm biblijny był głęboko zainteresowany nauka o zmartwychwstaniu swoich wiernych.
Wprawdzie o wniebowzięciu nie mówi bezpośrednio ani Nowy Testament. Ponieważ Maryja wśród "klejnotów" jakimi są święci pańscy jest tym "najcenniejszym skarbem", którego piękno Bóg Ojciec zostawił tylko dla siebie w tajemnicy i pokazuję tylko wybranym.
Ciekawy artykuł oraz tematyka. Szkoda, że nic nie wspomniano w nim o wniebowzięciach ze Starego Przymierza np. proroka Eliasza. Izraelici wierzą iż do nieba został wzięty również Mojżesz! Jak wniebowzięcia Starego Testamentu odnoszą się do zmartwychwstania Chrystusa?
Pierwsi chrześcijanie wierzyli w to, że w Otchłani doszło do zmartwychwstania, św. Paweł swojej nauce podkreślał naukę o wyzwoleniu samych dusz z Otchłani bez zmartwychwstania wkrótce doszło do połączenia dwóch nauk w Kościele Pierwotnym - tj. o zmartwychwstaniu w Otchłani i o wyzwoleniu z Otchłani samych dusz jednak "zmartwychwstanie" w Otchłani było wyjątkiem i tyczyło się właśnie Maryi czyli chodziło o jej Wniebowzięcie - to korzeń dogmatu o Wniebowzięciu. To bardzo ważna i znamienna rzecz ponieważ to pokazuję, że Pierwotny Kościół wierzył w to, że Maryja została wzięta do Nieba duszą i ciałem. Wewnętrzne oblicze wiary Wniebowzięcia znajduję się właśnie w Ap św. Jana 12, 1-2 "Niewiasta obleczona w słońce i księżyc pod Jej stopami a na Jej głowie wieniec z gwiazd dwunastu". Znamienne jest, ze św. Paweł mówi o tej nauce bowiem, Judaizm biblijny był głęboko zainteresowany nauka o zmartwychwstaniu swoich wiernych.
Wprawdzie o wniebowzięciu nie mówi bezpośrednio ani Nowy Testament. Ponieważ Maryja wśród "klejnotów" jakimi są święci pańscy jest tym "najcenniejszym skarbem", którego piękno Bóg Ojciec zostawił tylko dla siebie w tajemnicy i pokazuję tylko wybranym.
Jak wniebowzięcia Starego Testamentu odnoszą się do zmartwychwstania Chrystusa?