Boją się m.in. rasowych eksperymentów

kabe/oikoumene.org

publikacja 08.07.2021 19:44

Portal Światowej Rady Kościołów oikoumene.org opublikował 8 lipca wywiad z bp Teresą Elaine Jefferson-Snorton, 59. biskupem w Chrześcijańskim Metodystycznym Kościele Episkopalnym w Alabamie.

Boją się m.in. rasowych eksperymentów https://www.oikoumene.org/ Bp Teresa Jefferson-Snorton

Jefferson-Snorton jest pierwszą kobietą wyniesioną (2010 r.) do biskupstwa w swojej denominacji. Obejmuje swoją posługą kościoły w Alabamie i na Florydzie. Jest działaczką ekumeniczną, pełni również funkcję przewodniczącej Kościołów Jednoczących się w Chrystusie oraz jest członkinią Światowej Rady Metodystycznej.

Rozmowa dot. szczepień przeciw Covid. Pytana, o to jakie są powody, dla których ludzie w Alabamie, wahają się co do szczepień, odpowiada:

"Istnieje wiele powodów, dla których ludzie niechętnie przyjmują szczepionkę przeciw COVID-19. Po pierwsze, niektórzy uważają, że została stworzona zbyt szybko. Brakuje im zrozumienia rozwoju szczepionek i badań naukowych, które umożliwiły wyprodukowanie tej konkretnej szczepionki przy użyciu już przetestowanej technologii. Po drugie, szczepionka stała się kwestią polityczną. Niektórzy uważają, że szczepionka jest deklaracją poparcia dla określonej ideologii politycznej. Po trzecie, szczególnie w przypadku Afroamerykanów, istnieje obawa oparta na historycznych dysproporcjach w stanie zdrowia oraz nieujawnionych, nieautoryzowanych badaniach i eksperymentach na czarnej społeczności. Istnieje obawa, że ​​szczepionka jest tego powtórzeniem i ma konsekwencje uboczne, o których nie jesteśmy informowani. Wreszcie, wiele osób słyszało różne teorie spiskowe na temat szczepionki związane z przyczynami, które przytoczyłam powyżej".

Pytana, jak kościoły pomagają ludziom przezwyciężyć ich wahanie, Jefferson-Snorton wskazuje na trzy główne obszary: informacja i edukacja, dostępność oraz tworzenie sieci partnerstwa.

"Kościoły mogą dostarczać dokładnych informacji na temat szczepionki, jej rozwoju oraz tego, co powoduje, a co nie. Warsztaty, webinaria, ulotki, tablice ogłoszeniowe, media społecznościowe są świetnym środkiem tej kampanii informacyjno-edukacyjnej. Kościoły mogą pomagać ludziom w umawianiu się na wizyty, zakładać lub zapewniać transport na wizyty szczepień. Kościoły powinny też rozwijać partnerstwa z lokalnymi, regionalnymi i/lub stanowymi agencjami zdrowia, klinikami, szpitalami, innymi świadczeniodawcami opieki zdrowotnej i innymi kościołami" - uważa amerykańska duchowna.

Pytana o co się modlić "za was i wasze kościoły, gdy nadal stawiacie czoła tym wyzwaniom?" odpowiada: "Módlcie się o energię do dalszego informowania, edukowania i dostarczania źródeł informacji zborom i społecznościom. Niektóre wiadomości muszą być powtarzane w kółko.  Módlcie się za tych, którzy są najbardziej podatni na koronawirusa i być może boją się otrzymać szczepionkę, ponieważ mają wiele innych problemów zdrowotnych".

Chrześcijański Kościół Episkopalny Metodystów (CME)  historycznie jest czarną denominacją Kościoła Metodystycznego założonego przez Johna Wesleya.

W Ameryce jako Episkopalny Kościół Metodystyczny został założony 16 grudnia 1870 r. w Jackson w stanie Tennessee przez 41 byłych niewolników przy wsparciu białych członków Kościoła Metodystycznego.

Obecnie liczy ponad 1,2 miliona członków w całych Stanach Zjednoczonych, ma misje i siostrzane kościoły na Haiti, Jamajce i czternastu krajach afrykańskich.

Misją Chrześcijańskiego Kościoła Metodystycznego jest, jak czytamy na stronie kongregacji, "bycie uczniami Jezusa Chrystusa poprzez służenie jednostkom, wspólnotom i światu jako przedstawiciele, kochającej obecność Boga oraz świadkowie Bożego zbawienia i łaski".