Efekt Franciszka

RADIO WATYKAŃSKIE |

publikacja 10.07.2013 23:45

Tzw. efekt Franciszka, czyli entuzjazm będący wynikiem zaskoczenia prostotą i bezpośredniością nowego Papieża, daje o sobie znać w różnych środowiskach, niekoniecznie związanych z Kościołem.

Włoska wersja znanego popkulturowego czasopisma Vanity Fair ogłosiła Franciszka „człowiekiem roku”, poświęcając mu „okładkową” część najnowszego wydania. Magazyn publikuje też pięć świadectw na temat Papieża, wśród których znalazły się wypowiedzi takich osobistości show-biznesu, jak Elton John czy Andrea Boccelli.

Z kolei niedawna wypowiedź Ojca Świętego o księżach i samochodach zrobiła skuteczne wrażenie na pewnym duchownym w Kolumbii. Pracujący na północy kraju ks. Hernando Fajid Álvarez Yacub, usłyszawszy, że owszem samochód jest we współczesnym duszpasterstwie potrzebny, ale nie musi to być zaraz najnowszy model, postanowił sprzedać swojego luksusowego mercedesa. Wart ponad 60 tys. dolarów pojazd był prezentem od rodziny. Pieniądze ze sprzedaży powrócą do ofiarodawców.