– Do niedawna byliśmy odbiorcami tych samych treści co nasi rówieśnicy. Teraz, używając tych samych kanałów przekazu, chcemy wyrazić coś nowego, coś, co sami przeżywamy – mówi kleryk Bogdan.
O cudzie w Gietrzwałdzie, konsoli radiowej na strychu i słuchaczach z Paryża z Grzegorzem Kasjaniukiem, dyrektorem stacji, rozmawia ks. Piotr Sroga.
– Chcemy połączyć doświadczanie miłosierdzia z jego wyświadczaniem i kultem – mówi ks. Rafał Wilkołek ze Skawiny. I nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie fakt, że ma się to dziać za pomocą... smartfonów.
O reklamowaniu Kościoła, godzeniu obowiązków i medialnym szumie mówi ks. Daniel Marcinkiewicz.
„Mistrzo”, były szef grupy „D”, cyniczny i pozbawiony skrupułów emerytowany oficer Służby Bezpieczeństwa, przenosi Wojtka, swojego młodego słuchacza, w lata 70. minionego wieku. Pobicia, uprowadzenia, szantaże, prowokacje, narkotyki – w walce z Kościołem każda metoda była dozwolona.
Kapłani powinni tworzyć w internecie rzeczy wartościowe, aby przyciągać do siebie jak najwięcej ludzi.
Posty, lajki, linki – także w taki sposób można głosić Ewangelię. Internet wciąż czeka na apostołów Jezusa Chrystusa.
Po tygodniku i radiu diecezja warszawsko-praska uruchamia internetową telewizję. Premiera we wrześniu.
Tak w skrócie można określić ideę serwisu internetowego tworzonego dla młodych w Kościele przez młodych z Trójmiasta. Ale pomysły organizatorów nie zamykają się jedynie w przestrzeni wirtualnej.
Podstawą oddziaływania jest obraz. Z ewangelicznym przesłaniem wychodzi na ulice.