• tempestas
    22.01.2018 10:38
    Czyli jednak ślub był przygotowany i cała fala krytyki, jaka wylała się na papieża Franciszka w komentarzach była nietrafiona...
    • KJ
      22.01.2018 10:44
      Nie, nie była.
      Krytyka dotyczy zamętu informacyjnego i kłamstw, którymi karmieni są ludzie. Wszystko po to, by papież został uznany za "ludzkiego pana", w przeciwieństwie do np. jego poprzedników.
    • Rohimir
      22.01.2018 10:48
      To "nie mogli" , czy "zwlekali" ? Tym bardziej w tej sytuacji zasadne jest pytanie o spełnienie warunków przez "narzeczonych" Nie wiem tylko dlaczego katoliccy komentatorzy uznali że lepiej poświęcić ten "spontan" . Ludzie mogą zacząć zadawać pytania o reżyserowanie innych "spontanicznych" zdarzeń wokół papieża (by nie powiedzieć przez papieża).
      • tempestas
        22.01.2018 10:58
        No i nie udało się nam zakończyć rozmowy (mój poprzedni nick, to "Pirat Rabarbar", ale teraz mam już konto:))
      • Rohimir
        22.01.2018 11:09
        Ni wiem dlaczego uważasz, ze zmiana nicka miałaby być powodem kontynuacji dyskusji. Jest raczej odwrotnie. Nowy nick, nowe argumenty ?
      • tempestas
        22.01.2018 11:14
        Nie chcę kontynuować dyskusji i nie chciałem zmieniać nicka (musiałem przy rejestracji bo tamten był zajęty). Po prostu zauważyłem Pana wpis i spontanicznie zauważyłem, że ponownie się na tym portalu spotkaliśmy - bez podtekstów.
      • Gość
        22.01.2018 16:26
        "Tempestas" po łacinie "burza", ładna nazwa, ale "Pirat Rabarbar" podobał mi się bardziej
      • tempestas
        22.01.2018 21:33
        Mi też. Jestem fanem książek Wojciecha Witkowskiego, ale niestety podczas rejestracji ten nick nie chciał mi przejść :/
      • Gość
        22.01.2018 22:08
        może trzeba było "Pirat Rabarbar Drugi" albo jakoś tak
  • gosć
    22.01.2018 10:46
    Zmieniono wersję, bo "spontaniczny" ślub spotkał się z uzasadnioną krytyką katolików co do jego ważności ?
    • bb
      22.01.2018 16:52
      Spontaniczne uzdrowienie przez Jezusa człowieka z uschłą ręką też spotkało się z krytyką i też ją wtedy uzasadniali.

      Uzdrowienie w szabat
      9 Idąc stamtąd, wszedł do ich synagogi. 10 A [był tam] człowiek, który miał uschłą rękę. Zapytali Go, by móc Go oskarżyć: "Czy wolno uzdrawiać w szabat?" 11 Lecz On im odpowiedział: "Kto z was jeśli ma jedną owcę, i jeżeli mu ta w dół wpadnie w szabat, nie chwyci i nie wyciągnie jej? 12 O ileż ważniejszy jest człowiek niż owca! Tak więc wolno jest w szabat dobrze czynić". 13 Wtedy rzekł do owego człowieka: "Wyciągnij rękę!" Wyciągnął, i stała się znów tak zdrowa jak druga. 14 Faryzeusze zaś wyszli i odbyli naradę przeciw Niemu, w jaki sposób Go zgładzić.
      http://www.nonpossumus.pl/ps/Mt/12.php
  • z lifesitenews
    22.01.2018 10:49
    tłumaczone translatorem:
    ''...Pozornie spontaniczna i kanonicznie nieregularna natura ślubu wzbudziła wśród katolików pytania dotyczące ważności małżeństwa, a także zakresu, w jakim Papież Franciszek poważnie traktuje sakrament małżeństwa.
    Kiedy ta historia rozbrzmiewa na całym świecie, teraz, diakoni, kapłani i biskupi, którzy starają się podtrzymywać normy kościelne, wspierając wartości takie jak celowe przygotowywanie małżeństwa, kontekst kościelny dla ślubu katolickiego i stosowanie ustalonych i wiarygodnych tekstów do wyrażania zgoda bez wątpienia sprawi, że ślub Podest-Ciuffardi rzuci im się w twarz, jako dowód, że jeśli papież Franciszek nie upiera się przy takiej legalistycznej głupocie i troszczy się tylko o to, czy dwoje ludzi się kocha, dlaczego nie mieliby robić tego samego? " wybitny kanonik prawnik Edward Peters wczoraj, po przeczytaniu wstępnych raportów z tego wydarzenia. "Służba sumiennego duchowieństwa w tym zakresie stała się jeszcze trudniejsza".
    • Spoko
      22.01.2018 15:18
      "...wybitny kanonik prawnik Edward Peters wczoraj, po przeczytaniu wstępnych raportów z tego wydarzenia. "Służba sumiennego duchowieństwa w tym zakresie stała się jeszcze trudniejsza"."

      Pewien faryzeusz zaprosił Jezusa do siebie na obiad. Poszedł więc i zajął miejsce za stołem. Lecz faryzeusz, widząc to, wyraził zdziwienie, że nie obmył wpierw rąk przed posiłkiem. Na to rzekł Pan do niego: Właśnie wy, faryzeusze, dbacie o czystość zewnętrznej strony kielicha i misy, a wasze wnętrze pełne jest zdzierstwa i niegodziwości. Nierozumni! Czyż Stwórca zewnętrznej strony nie uczynił także wnętrza? Raczej dajcie to, co jest wewnątrz, na jałmużnę, a zaraz wszystko będzie dla was czyste.
      • bb
        22.01.2018 15:42
        Tak samo postępują współcześni faryzeusze, wystarczy zerknąć choćby na niektóre komentarze w tym wątku. Faryzeizm zawsze był i będzie.
  • tempestas
    22.01.2018 11:28
    A ja mam wrażenie, że gdyby napisano, że papież Franciszek kichnął, to też zostałoby to zinterpretowane na jego niekorzyść. Fala nienawiści w stosunku do Franciszka jest... smutna.
    • KJ
      22.01.2018 11:38
      Jak rozumiesz słowo "nienawiść"? Ja zbliżam się już chyba do nienawiści wobec obecnego papieża, ale może dzięki Tobie będę wiedział, czy to już czy jeszcze.
      • tempestas
        22.01.2018 12:10
        ??? nienawiść jest wtedy gdy decydujesz się by kogoś nie kochać.
      • KJ
        22.01.2018 12:13
        Aha. A co znaczy "kochać"?
      • tempestas
        22.01.2018 12:18
        Cóż. Trudno zdefiniować miłość tak,by było krótko, ale nie było banalnie. To może tak: kochać człowieka, to chcieć jego dobra w tym i przede wszystkim w przyszłym życiu, a kochać Boga, to pełnić Jego wolę.
      • KJ
        22.01.2018 12:52
        Sorry, nie mogę Ci odpowiedzieć, bo redaktorzy GN usunęli już trzy moje komentarze.
      • Gość
        22.01.2018 16:34
        przypowieśc o Samarytaninie miłosiernym chyba to wyjaśnia
    • bb
      22.01.2018 16:43
      No tak, takie kichnięcie papieża może wybić ze skupienia i z pewnością zburzy powagę uroczystości, pomijam już rzecz oczywistą jaką jest złamanie protokołu :) To może być celowy atak papieża na tradycję, inni papieże przecież nie kichali, no może oprócz JPII. :)
  • Megi
    22.01.2018 12:25
    Jak się ma miłość do profanum niegodziwego przyjęcia sakramentu małżeństwa???.....bo z tego co wiadomo na pokładzie samolotu nie doszło do Spotkania nowożeńców z Bogiem w sakramencie Bożego Miłosierdzia....
    • bb
      22.01.2018 15:45
      A może doszło przed lub po, skąd to wiesz, że kogoś publicznie oczerniasz.
      • Megi
        22.01.2018 18:05
        bb....fakty nie oczerniają, tylko DEMASKUJĄ demagogię...gdyby byli w stanie Łaski Uświęcającej zapewne rzecznik p.Franciszka nie omieszkał by o tym FAKCIE opinię publiczną poinformować....Nie ukrywam byłby to piękny obraz troski p.Franciszka o ZBAWIENIE nowożeńców, a tak mamy ślub w stanie grzechu śmiertelnego....cudzołóstwo nim jest...profanum otrzymało sacrum....i to za sprawą i przyczyną pierwszego wikariusza KK....Nie mnie sądzić....Pan Bóg p.Franciszka osądzi
      • bb
        22.01.2018 20:04
        No już ty to wiesz najlepiej, że byli w stanie grzechu śmiertelnego, masz wgląd w ich sumienia jak św. o. Pio?
      • Gość
        22.01.2018 21:04
        Droga Megi, znasz zasadę "in dubio pro reo" (wątpliwości rozstrzygać na rzecz obwinionych) ?
      • Gość
        22.01.2018 21:13
        Nota bene, cudzołóstwo to zdradzanie męża/żony albo/oraz współżycie z cudzym mężem czy cudzą żoną, nic takiego tu nie zachodzi
  • Bartosik
    22.01.2018 12:33
    Nie wiem, czy to wybrzmiało w poprzednich dyskusjach, ale oby nie było takich sytuacji, że narzeczeni będą się domagać ślubu kościelnego np. na jakimś statku, argumentując "bo papież w samolocie udzielał"... Niestety to bardzo możliwe (widzac Msze polowe odprawiane byle jak i byle gdzie, "bo nasz papież tak robił" - choć wtedy sytuacja była zupełnie inna niż teraz) :(
    • bb
      22.01.2018 15:47
      A czytałeś kiedyś "gdzie dwóch lub trzech w moje imię..." Nie ma tam słowa o tym, że musi to być jakiś konkretny budynek.
      • Gość
        22.01.2018 17:48
        "Najwyższy jednak nie mieszka w dziełach rąk ludzkich" Dz 7,48 "Bóg, który stworzył świat i wszystko na nim, On, który jest Panem nieba i ziemi, nie mieszka w świątyniach zbudowanych ręką ludzką" Dz 17,24
      • Bartosik
        22.01.2018 19:33
        Tak, i czytałem też "wiszący jest przeklęty przez Boga". A jakoś Jednego z tak uśmierconych czczę jako Boga i Pana (a według Biblii nie powinienem) ;)
      • Gość
        22.01.2018 21:06
        wiesz chyba, że gdzieś dzwonią ...
      • Bartosik
        23.01.2018 11:36
        Św. Pawłowi widocznie też "dzwoniło", jak do tego tekstu nawiązywał :P
  • Stanisław_Miłosz
    22.01.2018 13:01
    Może na kolejnej pielgrzymce steward Carlos Ciuffardi zostanie wyświęcony na księdza?

    https://www.deon.pl/religia/kosciol-i-swiat/z-zycia-kosciola/art,33082,kardynal-wspolpracownik-papieza-dyskutowana-jest-mozliwosc-swiecenia-zonatych-mezczyzn.html

    Od rozważań trzeba kiedyś przejść do czynów. A gdzie jak nie pod błekitnym niebem najlepsze miejsce na inaugurację nowej tradycji? :)
  • Familiaris consortio
    22.01.2018 18:29
    Bardziej niż kiedykolwiek, w naszych czasach konieczne jest przygotowanie młodych do małżeństwa i życia rodzinnego... Kościół winien popierać lepsze i intensywniejsze programy przygotowania do małżeństwa, ażeby wyeliminować, na ile to możliwe, trudności, z którymi boryka się tyle małżeństw, a bardziej jeszcze po to, aby stworzyć pozytywne warunki do powstawania i dojrzewania udanych małżeństw... Przygotowanie bezpośrednie do sprawowania sakramentu małżeństwa powinno się odbywać w miesiącach i tygodniach poprzedzających ślub, aby w ten sposób nadać nowe znaczenie, nową treść i nową formę tak zwanemu egzaminowi przedślubnemu, wymaganemu przez prawo kanoniczne. Konieczność takiego przygotowania, istniejąca zawsze i w każdym przypadku, tym bardziej jest nagląca, gdy chodzi o narzeczonych, którzy jeszcze wykazują braki i doświadczają trudności w doktrynie i praktyce życia chrześcijańskiego. (Słowa Jana Pawła II)
  • Anna Panna
    23.01.2018 01:06
    To ciekawe, że coraz częściej cytowany jest portal LifeSiteNews. Chyba zacznę czytać...
Dyskusja zakończona.
Wiara_wesprzyj_750x300_2019.jpg

Archiwum informacji

niedz. pon. wt. śr. czw. pt. sob.
25 26 27 28 29 1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31 1 2 3 4 5 6